wtorek, 12 września 2023

Wreszcie powtórnie Al Bahiya

Al Bahiya - prawie jak w debiucie! - przypłynął:
- ze 126-tą dostawą katarską (14-ta w 2023 r.) i zarazem [248.] ogółem, a 42-gą tegoroczną
(proporcja; 126-Katar : 100-USA/wytwórczo : 22-inni).
- po typowej nieśpiesznej marszrucie w 23 doby z Ras Laffan.
- z typowym ładunkiem dla grupy Q-Flex/DSME o wielkości 1374 GWh (przy średniej 1375).
- wpłynął 10.09./h0850, wypłynął 11.09./h1515, po typowy rozładunku 2-dobowym.





***** pis

Obecnie do Europy płyną 4 Q-Flex. Jeden z nich przypłynie do Świnoujścia i będzie to stosownie 2-gie v 3-cie v 4-te v 8-me zawinięcie. Który? Zanurzenie żadnego nie wyklucza.

Wacław Sałaban, wrzesień 2023 roku.

PS 
Chiny(stocznia Hudong-Zhonghua) przymierzają się do budowy największego metanowca na świecie w ramach nowej kl. Global Max. Pierwsze zaprezentowane dane tej jednostki ↓ poddają w wątpliwość precyzję szpiegowskiego wymiarowania Q-Max-ów zawijających do Chin - robią to od lat i często.

wymiary „nowego największego”:  344 x 53,6 m (długość x szerokość)  /  271 000 m3 (poj. nominalna)
                           krótszy x węższy od ↓ i o 1,37% nominalnie pojemniejszy
wymiary 14-tu Q-Max:  345,00÷345,33 x 53,83÷55,03 m  /  261 700 ÷ 267 335 m3.

Czyli różnica w poj. nominalnej pomiędzy nowym, a Q-Max ze stoczni SHI, będzie dużo mniejsza od różnicy Q-Max/SHI, a Q-Max ze stoczni DSME! I nastąpi to, po ok. 15÷17 latach od budowy klasy Q-Max. Tak, ten nowy będzie nowocześniejszy ale czy największy?
Nie, autorem tej zapowiedzi nie jest kur-wizja.

2 komentarze:

  1. Saint Barbara tankowana technicznie

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Fleetmon pokazuje 28.09 -czy to data wpłynięcia do portu w Korei ,wypłynięcia po ładunek, czy czegoś innego -czas pokaże.

      Usuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,