GG Knutsen OAS w swojej 3-ciej podróży komercyjnej realizuje dostawę z Calcasieu Pass (zał. 29-31.08.), poprzez Rotterdam z częściowym rozładunkiem (16.09. - w 1 dobę), dalej po 3 dobowym postoju na redzie Skagen (17-20.09.), ostatecznie płynie do Zatoki Pomorskiej na przeładunek statek-statek do FSU Seapeak Hispania - częściowa dostawa dla niemieckiego terminala w Lubminie - FSRU Neptune! ETA 21.09. h2000.
„Nasz” metanowiec, wozi nasz LNG (kontrakt z
Venture Global w formule FOB*), do niemieckiego terminalu na regazyfikację dla
niemieckich klientów!
Które z oficjalnych mediów o tym poinformują? Jak
to zniosą pisiory? Wina TUSKA! To za mało!
Czyżby operator terminala w Lubminie dogadał się z naszym monopolistą gazowym do współpracy … połówkowej? Wy nam / my wam po połówce? Czy po nawiązaniu współpracy z Klaipėdos Nafta, następuje nawiązanie z kolejnym bałtyckim importerem LNG? Sensowne.
Wacław Sałaban, wrzesień 2023 roku.
* humanistyczne wyjaśnienie: generalnie LNG z naszego kontraktu w formule FOB, staje się nasze w trakcie załadunku, na zaciskach przyłącza na „naszym” metanowcu, podłączonym do instalacji przeładunkowej w terminalu załadunku. Czyli dokąd popłynie "nasz" z naszym LNG, jest naszą decyzją.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,