Po chudym VIII z tylko 3-ma dostawami (2x katarskie + od Cheniere)* - łącznie 3884 GWh, ma nastać i chyba nastąpi tłusty IX. Do jego połowy są zaplanowane 4 odbiory (1-na jeszcze niepotwierdzona oficjalnie); dostawy [246.]÷[249.], w tym aż 3 debiuty metanowców (nawet 3,5!), ale najdziwniejszym zawinięciem będzie to ze spotem gwinejskim z Punta Europa!
Global
Star (ETA
06.09.) wpłynął na Bałtyk 29.08. i na tydzień zakotwiczył na redzie Skagen, w
celu odczekania dopłynięcia do i rozładunku Vivirt City LNG w
Świnoujściu (ETA 01.09.). Vivirt City LNG trawersował Skagen dobę
później 30.08. Typowe pierwszeństwo w odbiorze planowej dostawy kontraktowej
(Cheniere / Sabine Pass) nad incydentalnym spotem (Shell? / Punta Europa).
***** PiS
Ile będzie dowózek w drugiej połowie IX?
Dwie? Może 3, czyli łącznie 7, jak w rekordowy
XII-2022? Ale IX nie ma 31 dób!
Skąd będą dostawy? Prawdopodobnie:
- typowo 2-ga w miesiącu od Cheniere (po [246.]),
- może wreszcie coś z Calcasieu Pass, np. GG
Knutsen OAS ok.20.09. - płynie do Rotterdamu ETA 14.09.
Aktualizacja 01.09./h1430:
Maran
Gas Ithaca ETA 28.09. (info
UM Sz. 01.09. po h1300). Obecnie płynie, po rozładunku dostawy katarskiej
(27-28.07.) w Zeebrugge (15-16.08.), do Zatoki Meksykańskiej na załadunek w
którymś z 5-ciu amerykańskich terminali. Płynie marszrutą mocno odchyloną na S
(trawersowanie Kuby PB tuż przed zmiana na LB) za sprawą cyklonów tropikalnych idących na NE z nad
Florydy.
- i raczej bez kolejnej katarskiej.
Wacław Sałaban, początek września 2023 roku.
PS 700. wpis na MORSKOŚCI!!
* poprzednim takim chudym miesiącem był II-2022 roku (3649 GWh), tj. miesiąc z najazdem kacapów (rosji) na Ukrainę. Sierpniowa chudość była prawdopodobnie spowodowana przeglądami technicznymi w terminalu oraz wpięciem nowego stanowiska rozładunkowo-załadunkowo-przeładunkowo-bunkrowego z instalacją terminalową.
Niekiedy P jest rozdęte jak D.
Przykład: DUDA.
GG KOAS lubi Rotterdam ;)
OdpowiedzUsuńNo tak, wozi się ... w ramach racji stanu i narodowego bezpieczeństwa!
Usuń