Na szczęście, nie jest to trywialna jednostka (dla mało kogo będzie to atrakcja - bo nie „nasza”!), ale jest poprzedzającą „nasze” ze stoczni HSHI. Jest 15-tym powstałym 174000-HSHI (XII-2021) - nr stoczniowy 8025. „Nasze” będą domykać 30-tkę (nr 8148-8149) i zostaną przekazane do eksploatacji na przełomie lat 2023/24.
Vivirt City LNG będzie w Świnoujściu pierwszym 174000-HSHI o długość 299 m - dokładnie jak przyszłe „nasze” metanowce. Dotychczas bywające w gazoporcie 174000-HSHI, tj. Flex Aurora (x2) i Flex Vigilant (x1) mają długość 297 m! To jest istotne!
Ta różnica (w ramach jednostek z tej samej stoczni!) spowodowana jest innym kształtem dziobów, tzn. stew i gruszek dziobowych. Vivirt City LNG (299m) ma kliprowy dziób ze smukłą gruszką, natomiast Flex-y (297m) mają grubo-ciosaną stewę dziobową z toporną gruchą! Były/są budowane jednocześnie! Te różnice podtypów łatwo dostrzec na zdjęciach tych jednostek w stanie stoczniowym, tzn. bez załadunku i bez balastu, czyli z wynurzoną gruszką dziobową! Nie znam powodów tej różnicy kadłubowej. Różne długości metanowców 174-HSHI, podawane przez różne źródła, nie są błędem z definicji! Już kiedyś deklarowałem; w stosownym momencie opublikuję szczegółowe opracowanie o LNGC typoszeregu „174-HSHI/HHI”.
Vivirt
City LNG - ETA
01.09. i przypłynie z ładunkiem z Sabine Pass (zał. 12-14.08.). Uprzednio
zrealizował dostawę współdzieloną z Hackberry do Brazylii i Argentyny (Pecem/
Escobar) - trwa zima!
Armatorem tego LNGC jest H-Line Shipping Co.,Ltd. z Korei Południowej i jest
czarterowy przez holenderski Vitol - pośrednik handlowy na światowym rynku
z siedzibami w Rotterdamie i…Genewie.
To komplikuje kwalifikację płynącej dostawy do
Świnoujścia: czy to spot od Vitol wyprodukowany w Sabine Pass, czy
ładunek kontraktowy od Cheniere? Wyjaśni to podsumowanie i analiza roku
2023!
***** PiS
Będzie to również 100-ny ładunek z … (?). Generalnie
IX-2023 będzie miesiącem obfitym w równo-liczbowe, różne wymiary importu LNG realizowanego
przez Terminal Świnoujście. Kolejno nastąpią szczególne zawinięcia: na początek
2x po „100”, oraz w 2-giej połowie miesiąca „250” i „300”.
Więcej szczegółów w kolejnych wpisach.
Z lubością obserwuję inne media żonglujące takimi
szczególnymi danymi statystycznymi bez podania źródła ich pozyskania!
Od zawsze na dole witryny MORSKOSCI!!, jest zamieszczone
stosowne zaproszenie do korzystania z zawartych danych + … (bo obowiązek
podania źródła informacji to jedna z … dobrych praktyk).
Wacław Sałaban, sierpień 2023 roku.
PS Zawinięcie Vivirt City LNG ETA 01.09., poprzedzą odwiedziny Global
Sealine ETA 27.08. - powtórne, tym razem ładunek z Ingleside (10-11.08.). Będzie
to domknięcie chudego sierpnia z 2-ma dostawami katarskimi (razem w
VIII: 3+1-na przekierowana
do Rotterdamu). Po „zagęszczeniu” katarskim, nastąpi intensyfikacja zwózki
z USA.
Tu polecam analizę dr. Piotra Syryczyńskiego
„Dlaczego
Amerykanie sprzedają gaz tak tanio?”.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,