4. zawinięcie IMO9922976 do Terminala Świnoujście. Poprzednio zrealizował dowózki z Sabine Pass (x2) i z Ingleside.
26.06. wyp. po załadunku z Freeport.
Początkową i nieśpieszną, wraz z zakosami, część marszruty LK Knutsen OAS,
opisałem uprzednio [DES i FOB -
wozi się]. Dalej
było nie mniej intrygująco: po przejściu Cieśniny Gibraltarskiej(13/14.07.),
popłynął na redę Skagen, gdzie kotwiczył w dn.19-25.07. Z Kattegatu 25.07. przestawił
się na redę … stoczni FAYARD A/S w Lindø-Munkebo,
przy Wielkim Bełcie. Ta stocznia m.in. remontuje metanowce, np. klasy Yamalmax -
obecnie trwa przegląd klasowy Georgiy
Brusilov! Konsekwencją było zdanie i ponowne zatrudnienie pilota na przerwane
przejście Cieśnin Duńskich.*
Wpłynął 30.07./h0820, prosto z marszu. Wypłynął 31.07./h1130.
↓ [akapit poniżej, to nie
jest cytat z folderu biura podróży z opisem atlantyckiej wycieczki sanatoryjnym
statkiem!]
Przepłynięcie
w poprzek Zatoki Meksykańskiej, przy Kubie, wokół Florydy i Bahamów, z
przejściem Trójkąta Bermudzkiego, następnie przez Azory, do Zatoki
Gibraltarskiej z postojem, oraz wypłynięcie na Morze Alborańskie, z ponownym
przejściem Cieśniny Gibraltarskiej, dalej przez La Manche, po Kattegat wraz z
postojem przy Skagen, następnie przez Wielki Bełt (postój!) i poranne przejście
Zat. Pomorskiej! A wszystko w 34 doby! Czyli w tyle dób ile trwa
okrężna podróż metanowca na trasie: Zatoka Meksykańska (z ładunkiem) →
Świnoujście / (pod balastem) → Zatoka Meksykańska!
Do porównania dowózki w tym samym okresie:
Energy
Endeavour - Świnoujście
wyp. 14.06. → Świnoujście zaw. 16.07. Obie dostawy z Sabine Pass - co 32
doby.
Flex
Endeavour - Świnoujście wyp. 25.06. → Kłajpeda zaw.
03.08. Obie dostawy z Sabine Pass - odstęp 39 dób.
***** PiS
GG
Knutsen OAS, LNG Ships
Athena, LK Knutsen OAS, to metanowce tej samej
klasy „174”/HHI z 2023/2021/2022, które w okresie 01.07.-31.07. (w 1 miesiąc!)
zrealizowały dostawę spotów od Freeport LNG Development, oraz stosownie
i kolejno dowiozły:
1013 GWh/[236.]/FOB, 1071 GWh/[240.]/DES, 1077 GWh/[242.]/FOB,
[ten sam wytwórca i
zbliżone momenty załadunku minimalizują różnice kaloryczne LNG wśród dostaw]
lub 152,1 / 161
/ 162 tys.m3 LNG,
lub 66 / 70
/ 70 tys. ton LNG.
Porównując. „Nasze” metanowce pływają z efektywnością czasową ok. 63% i ładunkową … wreszcie sensowną! [o poprzednim niedoładowaniu] WOZI się - to polska racja stanu!
Wacław Sałaban, sierpień 2023 roku.
PS Biuro Prasowe PGNiG-Orlen-ik 0-bajtka zaczęło nowe liczenie: „Była
to już 4. dostawa zrealizowana gazowcem z floty Grupy ORLEN.” (info/zliczenie
z 31.07.).
No to: „wy” macie już 2 wyczarterowane
metanowce i zrealizowały wtedy 5-tą dostawę (4+1), a poprzednie 2 czarterowane LNGC
zrealizowały 15 dostaw (9+6). Czyli ZERO sensowności w tym stwierdzeniu! A
o profesjonalizmie … .
PPS Natomiast istotnością dostawy [242.], czym należało się chwalić, było przekroczenie wielkości miesięcznego importu >7 TWh (7013 GWh), co jest rekordem wśród miesięcy z 6-cioma dost. Jedyny z 7-ma, tj. XII-2022, osiągnął 7808 GWh
* Po co ów prawie 4-dobowy postój „naszego” LNGC? Zlecona naprawka
gwarancyjna? Po rozładunku, ponownie zatrzymał się przy Wielkim Bełcie i nadal tam
kotwiczy … .
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,