Po załadunku we Freeport 25-26.08. płynie z ETA 15.09.*. Został zbudowany w stoczni HSHI (05/2021) jako 10-ty z klasy „174/HSHI/297m” i jest identyczny do Flex Aurora (3-ci) i Flex Vigilant (12), ale jest inny od Vivirt City LNG (15-ty/299 m). Armatorem jest NYK Line, ale jego właścicielstwo jest zawiłe. Do czasu uruchomienia projektu LNG Canada, Diamond Gas Crystal będzie zwoził co się da i dokąd się da! Podobnie jest z jego 5-ma siostrzanymi jednostkami z HSHI.
Diamond Gas Crystal był już na Bałtyku w VI-2022 roku ↑, z ładunkiem z Hackberry, do Kłajpedy (usługa odbioru i regazyfikacji) dla estońskiej Eesti Gaas, zakup podobno z pośrednictwem PGNiG (reeksport?).
Wacław Sałaban, koniec sierpnia 2023 roku.
* poza sygnałem AIS, żadne
inne oficjalne źródło zapowiedzi nie informuje o zawinięciu.
Już potwierdzony, choć postoi parę dni (3-4) na redzie ;)
OdpowiedzUsuń