środa, 23 sierpnia 2023

Wozi się!

GG Knutsen OAS w dn.08-09.08. rozładował w Rotterdamie dostawę FOB (spot?) z Calcasieu Pass.
LK Knutsen OAS po załadunku w Freeport (18-20.08.) i wypłynięciu, zadeklarował w AIS: Rotterdam ETA 07.09. Ale po powolnym strawersowaniu Zatoki Meksykańskiej, przy Florydzie, zmienił zeznania w AIS - port docelowy: brytolski terminal Isle of Grain (Thamesport) ETA 02.09.

*****  ***

Tym samym „nasze” LNGC, za sprawą formuł FOB, pływają z ładunkami do … Niderlandów/Anglii. Nie do Kłajpedy, co byłoby zrozumiałe w kontekście umowy na usługowe rozładunki i regazyfikację LNG przez Klaipėdos Nafta na rzecz ORLEN-ik/PGNiG. Oczywiście, Rotterdam może zregazyfikować nasze LNG oraz wtłoczyć do sieci europejskiej, a nasz sieciowy operator Gaz-System pobrać stosowną ratę rewersem z Niemiec. Z Niderlandczykami mamy też przykład współdzielonej dostawy: [215.] 17-18.02.2023 - Hoegh Galleon spot Hackberry w ½ rozładowany po drodze w Rotterdamie.
Z Brytolami nie ma przykładów takiej „zażyłości” konsumpcyjnej.

*****  ***

Tym czasem Global Star, pływający w czarterze Shell, prawdopodobnie w dniach 06-07.09.rozładuje w Świnoujściu spot z Punta Europa - Gwinea Równikowa. Czy to jest bez związku z powyższym?

*****  ***

Dzisiaj, Stan napełnienia instalacji magazynowych - Gromadź piękne chwile. My zajmiemy się gazem = 94%. Czyli, jeśli jest to możliwe, mamy luzu magazynowego max na 2200 GWh, tj. na 2 ładunki typowymi LNGC. Brytole mają spore magazyny podziemne na g. ziemny i na pewno nie są one wypełnione pod 100%!

*****  ***

Znów w ramach racji stanu, w miesięcznicę żaden „nasz” nie zawinie do Terminala Świnoujście!

Wacław Sałaban, sierpień (chudy w dostawy!) 2023 roku.



4 komentarze:

  1. UM Szczecin już potwierdził Global Star, więc już nie "prawdopodobnie" ;)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wstępnie Diamond Gas Crystal na 15.09.

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,