środa, 9 kwietnia 2025

Clean Future - 135 debiut metanowca

To 3-ci z floty CLEAN+ pływający w czarterze Cheniere. Załadunek odbył się w Sabine Pass 21-23.03.
Metanowiec klasy 200/HHI-04/2024, której „kibicuję” w osiągnięciu granicy 1200 GWh w wielkości dostarczonego ładunku. A na początek, w przekroczeniu śr. wielkości z 350-ciu dostaw = 1186 GWh. Powoli się to zbliża:

Wpłynął 08.04./h0725. Wypłynął 09.04./h1035. Odebrano ładunek 1136 GWh, co jest historycznie 3-cim największym poza wymiarami dostaw przez Q-Flex! Zarazem jest to 11-ta taka dost. >1100 GWh.

Dostawa: [351.], 22-ga w 2025 r., wytwórczo 93-cia z Sabine Passi - 170-ta z USA.


***** trampizm

Po 9-ciu latach i 4-ch miesiącach trwania importu LNG, Terminal Świnoujście odebrał 416 316 GWh:
z Kataru - z Ras Laffan 216 426 GWh, tj. 52,0%
+
z innych kierunków - z 13-tu terminali (w tym 7 w USA) 199 890*GWh, tj. 48,0%

To skąd jest potęga eksportu do nas, a skąd ... mizeria?
Zrównanie Katar - reszta Świata nastąpi w przyszłym … ćwierćwieczu!
Natomiast, wysforowanie się wytwórczo importu z USA, nie w tej … kadencji!!!

Wacław Sałaban, kwiecień 2025 roku.

* za 3 dni - już na początku rozładunku [352.], import z innych kierunków przekroczy 200 TWh.

4 komentarze:

  1. Amberjack IMO 9845776 wg dyspozytora 26.04.25 z Cameron

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nie z Cameron, a z Calcasieu Pass.
      W Cameron nie ma terminala LNG, a w Hackberry jest Terminal LNG Cameron!

      Usuń
    2. "automat przepisał" od dyspozytora i vesselfinder-fakt autentyczny:-)

      Usuń
  2. Czasowo już nie świeżonka ale nazewnictwo jest tam klarowne. Przy okazji dowiedzialem się o Kenai. Chcą go w tym roku przekształcić z eksportowego na importowy

    www.energy.gov/sites/default/files/2022-03/FERC%2C%20N.%20American%20LNG%20export%20terminals_0.pdf

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,