- swoim przypłynięciem rozpoczął drugą setkę dostaw do
Terminalu Świnoujście,
- zadebiutował w Świnoujściu
jako 50. różny metanowiec,
- oraz 25. konwencjonalny wśród dotychczas zawijających,
- jako 4. metanowiec ze zbiornikami sferycznymi - 3 poprzedzające to flota
Arctic +,
- jest najstarszym metanowcem w gazoporcie - z 2002 (stocznia HHI),
- reprezentuje debiutującego
armatora Bonny Gas Transport,
- przypłynął z ładunkiem od
nowego, 9 wytwórcy - terminal w Bonny Nigeria.
LNG
Sokoto (288/48 m) i zbiornikowiec New Amorgos (244/42 m) z Rotterdamu do
Ust-Ługi.
Oczywiście, o tym kto jest
bezpośrednim sprzedawcą ładunku nie ma informacji. Jest natomiast kłamliwa
informacja (w każdej swojej części) o wielkości tej dostawy, udostępniona przez
PGNiG: Metanowiec LNG SOKOTO dostarczył
ok. 65 tys. ton LNG, czyli ok. 85 mln m3 g.z.(po regazyfikacji).*
Sam ładunek był trzecim z
najmniejszych (860 GWh - oficjalna
dana od spółki Polskie LNG, operatora Terminalu Świnoujście, tj. ok. 55,5 tys. ton
LNG, czyli ok. 75 mln m3 g.zm.) i objętościowo był większy od rekordowo
małego o około 75 …autocystern.
Pobyt LNG Sokoto w gazoporcie trwał od 13.07.
h0720 do 14.07. h1030.
Wyjaśniły się powody
przesunięcia terminu zawinięcia LNG Sokoto z początkowo 09.07. na 14.07. i
ostatecznie na 13.07.
Gazoport
na kilka dni opanowała pogłębiarka Inż. Stanisław Łęgowski (1975).
Wpłynęła
04.07. niecałą godzinę po wypłynięciu Al Safliya [100.] i bagrowała do
popołudnia 12.07. :-)
10.07.2020
h1543 - wpływający bryg Fryderyk Chopin.
Co dalej? Cisza. Połowa lipca i
brak informacji, żadnych zapowiedzi oraz podejrzeń. Kolejne Q-Flex płynące na
wody europejskie nie deklarują Świnoujścia.
Wacław Sałaban, lipiec 2020 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,