Trwa seria debiutów metanowców
klasy Q-Flex w Świnoujściu i na Bałtyku. Po ponad 8 miesiącach ich braku, od
zawinięcia Al Bahiya pod koniec X 2019
roku, teraz po Al Safliya (debiut z ład.
[100.]) zwinie Al Karaana. Kolejny
nie znany w gazoporcie metanowiec, który zainauguruje katarskie ładunki w ramach
drugiej setki dostaw - ETA 01.08.
Podobnie jak Al Safliya ma rodowód ze stoczni DSME,
ale jest z przeciwnego końca tej serii jednostek. Przypomnę, Al Safliya jest z pierwszej dwójki wraz
z Al Ruwais (oba z X 2007),
natomiast Al Karaana z końcowej
czwórki, wraz z Al Khattiya (oba X
2009), Al Nuaman (XI 2009) i Al Bahiya (I 2010).
Gibraltar
29.07.2019 ↑ i 07.12.2019 ↓
-
jesienią ubiegłego roku Al Karaana przeszedł drugi remont klasowy i naprawę
kolorystyki :-)
Nie znam jakichś szczególnych i
charakterystycznych epizodów z 11 lat eksploatacji Al Karaana i jest to w znacznej dysproporcji do np. 13 lat pływania
Al Safliya. Również
nie zalicza się do jednostek fotogenicznych :-) Al Karaana jest w grupie 6 najrzadziej odwiedzających akwen wokółeuropejski
w ostatnich 28 miesiącach; 5 jedn. po 7 razy + Al Thumama tylko x6, przy rekordziście Al Shamal x14.
Po tym zawinięciu, na 31 statków
Q-Flex, będzie brakowało 5 debiutów w Świnoujściu: Al Thumama, Al Sahla, Al Rekayyat (trójka z HHI), Al Kharsaah (SHI) i Fraiha (DSME). Poza Al Rekayyat,
pozostałe uprzednio pływały w czarterze RasGas. Czy to wpływa na ich ilość
pobytów w Europie?
Po dostawie [101.] zrealizowanej
przez LNG Sokoto i zrównaniu liczby
różnych metanowców zawijających do Świnoujścia, tj. po 25 różnych jednostek
klasy Q-Flex i innych, w z góry przegranej klasyfikacji, jednak ponownie klasa
drugich największych metanowców w światowej flocie będzie przewodzić - 26 różnych
Q-Flex! :-)
Poprzednim miesiącem z tylko
dwoma
dostawami był X 2019. Dopłynięcie 102 dostawy z Al Karaana po 31.07., czyli
zakończenie lipca z tylko dwoma odebranymi ładunkami, statystycznie zamyka
ośmiomiesięczny okres z powyżej dwoma dostawami w miesiącu, trwający od XI 2019
do VI 2020 roku - po 4 ładunki w XI, I, IV i V i po 3 w XII, II, III i VI.
Oczywiście, w owym czasie nie zdarzył się trwający obecnie 2,5 tygodniowy brak zleceń asyst w gazoporcie
dla jednostek FairPlay. Tym samym przebazowanie: Holownik
FAIRPLAY-34 odpłynął, staje się zrozumiałym działaniem.
Kolejną wątpliwością jest tylko
jedna dostawa katarska w bieżącym lipcu. Ale może w VIII będą 3?
*****
***
Natomiast samo PGNiG szykuje się do docelowej utraty
samodzielności i zmiany …nazwy, a biuro niemieckiej spółki zależnej PGNiG Supply & Trading GmbH (PST)
w
Londynie zapowiada w trzecim kwartale (uprzednio do końca drugiego)
rozstrzygnięcie wyboru armatora, od którego wyczarteruje metanowce do
przyszłego przywozu importowanego LNG z USA w formule FOB.
To kto: GasLog, Maran Gas Maritime,
Teekay, Dynagas, Awilco LNG, Thenamaris LNG? A może po jednej
jednostce od każdego z tych armatorów? Siedem metanowców, w nominalnie 77-miu
transatlantyckich podróżach, da radę obsłużyć (na styk) cały amerykański import
LNG w formule FOB :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,