Zapowiedź zawinięcia tej jednostki została zamieszczona przez Stację Pilotów 08.02., jeszcze podczas trwającego załadunku w Ingleside (08-09.02.). Ogłoszone ETA 25.02. - dla tej dostawy dla Energy Resources of Ukraine (ERU Europe GmbH / ERU Trading LLC) z Ukrainy. Tym samym, korekcie podlega przypuszczenie w „Global Sea Spirit płynie na Bałtyk”, zawarte w 2 akapicie po ***** ***.
Będzie to kolejny rzadki* typ metanowca na Bałtyku -zbudowany przez Imabari Shipbuilding Group, stocznię Saijo, i oddany do eksploatacji w VI 2018, o dość dużej pojemności 178 800 m3 (178 817). Castillo de Caldelas ma jednostkę siostrzaną Castillo de Merida (z III 2018).
Castillo de Caldelas pływa pod banderą Malty, na kominie nosi znak ENE (istotne), ale wg. różnych źródeł
armatorem/właścicielem/operatorem są wymieniani w różnych konfiguracjach: Empresa Naviera Elcano / Elcano
Shipping Company / Caldelas LNG Shipping LTD / La Arena Navigation (?).
Na
dodatek, podobno jednostka jest wyczarterowana przez Naturgy Energy Group SA (Barcelona)
-dawniej Gas Natural Fenosa i zadedykowana do wywózki hiszpańskiego importu od Cheniere
z Sabine Pass, wg. innego źródła jest wyczarterowana przez Endesa SA (Madryt). Te
oba podmioty nie tylko z sobą konkurują!
Generalnie,
jest wysoce prawdopodobne, że od amerykańskiego wytwórcy hiszpański
reeksport, przez polskie pośrednictwo technologiczne (rozładunek >
regazyfikacja > tłoczenie rurowe), dotrze do … ukraińskiego
konsumenta.
Podsumowanie
lutego:
po Al Ghashamiya/6 z [151.]/96, przypłyną Global Sea Spirit - [152.] i Castillo de Caldelas z [153.],
stosownie 41 (6 z Freeport) i 42 (6 z Ingleside) amerykańską wytwórczo dostawą
- obie spotowe.
O
marcu w kolejnym wpisie.
Wacław Sałaban, luty 2022 roku.
* Od 29 XI 2021 do 25 II 2022 roku (< 3 miesiące)
nawiedziły/ą Świnoujście 3 nietypowe i stosunkowo nowe metanowce: Pan Europe [Hudong-Zhonghua - 2018]; Energy Innovator [Japan Marine United
stocznia w Tsu - 2019]; Castillo de
Caldelas [Imabari Shipbuilding Group stocznia w Saijo - 2018]. Poprzednie
1,5 roku (od VIII 2020) zwinięcia do Świnoujścia zdominowały wyłącznie LNGC z
koreańskim rodowodem, tzn. ze stoczni: DSME, HHI, HSHI i SHI.
czy ktoś ma info jak wyglądały pobyty AL GHARRAFA i ONAIZA w chinach? Zdarza się że odświeżam strony AIS i ponad 3 razy dziennie a nie zarejestrowałem żeby były w porcie tylko od razu w drodze do Kataru. Oprócz strony gdzie mam wszystkie q-flexy na 1 mapie mam też odpalone każdy w oddzielnej zakładce z podziałem na grupy(do PL,do...-jeśli sygnalizuje suez czyli może to być następna do Polski,w Katarze,do Kataru, U innych,Do innych) Dwóch powyższych nie przenosiłem z grupy "Do innych" do grupy "u innych" sam pobyt w porcie też nigdy nie trwa 1 godziny więc "jak one to zrobiły?"
OdpowiedzUsuńTo nie one to zrobiły. To system zbierania informacji z AIS działa/nie działa. Dane z 2 różnych portali AIS:
UsuńOnaiza w Caofeidian: 03.02.h0014 - 04.02.h0449 (UTC). Na redzie oczekiwał na wejście od 02.02.h0941.
Al Gharrafa w Caofeidian – wypłynięcie 12.02.h1333 (UTC+8). Innych danych nie ma – może za 2-3 dni?