5-te (w X z [189.]) i 6-te (obecne z [203.]) zawinięcie na Bałtyk tego Q-Flex, przedziela zrealizowana dowózka do Bangladeszu. Jest 11-tym LNGC z min 6-ma zawinięciami do świnoujskiego gazoportu. Wpłynął 16.12./h0855, wypłynął 17.12/h1540. Dostarczył typowy dla siebie ładunek 1408 GWh.
Dostawa: [203.] / 55 tegoroczna / 4 (w połowie
miesiąca) z 7 w XII / 112 katarska, zarazem ostatnia tegoroczna. Prawdopodobnie
płynie już inaugurująca 2023 rok - podejrzewam o to Al Ghashamiya (7
zawinięcie) - ewentualne ETA ok. 05.01.
Dobrze, że nadchodzi ocieplenie i przerwa w mrozie,
co przy obecnej intensywności dostaw LNG (7 w XII), umożliwi odtworzenie
zapasów w „Gromadź piękne chwile. My zajmiemy się gazem” do 100% napełnienia
- stan na 17.12. wynosił 96% (35052,5 GWh).
Dowieziona dostawa jest 18-tą tegoroczną z Ras
Laffan co jest typową ilością. Nietypowy był w 2022 roku rozkład katarskich
ładunków, tj. rozgęszczenie dostaw w II kw. (4 zamiast 6) i ich zagęszczenie w
III i IV kw. o po +1 ładunek ↓.
Rok 2022 w realizacji dowózek przez Q-Flex, w ramach katarskich kontraktów, uwydatnił wyraźny podział tej floty na dwie grupy w liczbie (częstotliwości) zawinięć na Bałtyk - liczone przez 7 lat funkcjonowania Terminalu Świnoujście. 14 jednostek przypływało 5÷9-krotnie, 14 Q-Flex bywało tylko 1÷3 razy, przy 3-ch które jeszcze nie odwiedziły Świnoujścia.
Wacław Sałaban, grudzień 2022 roku.
PS Stwierdzenie w jednym z portali morskich z
29.11.2022 roku: „…O
ile ładunek gazowca Tembek nie jest przeznaczony dla terminalu w
Kłajpedzie …”. Zawinięcie Tembek do burty FSRU Independence było niemożliwe
i wykluczone, gdyż:
1. umowa dotycząca usługi odbioru/regazyfikacji/przetłoczenia
przez Klaipedos Nafta na rzecz PGNiG, zakończyła się z końcem IX-2022, a nowa
zacznie obowiązywać od 01.01.2023 roku,
2. z uwagi na wielkość, wpłynięcie Tembek (Q-Flex)
do Kłajpedy nie jest możliwe,
3. z uwagi na pojemność Tembek, ewentualny rozład.
do FSRU musiałby odbyć się na raty w odstępie kilkudobowym (+↓),
4. dostawy katarskie są w ramach formuły DES, czyli
rozładunek (kosztowo po stronie dostawcy) musi odbyć się zgodnie z umową w
terminalu odbiorcy określonym w tej umowie, a sam ładunek staje się własnością
odbiorcy po przekroczeniu zacisków przyłączeniowych do instalacji w terminalu
odbiorczym, oraz rozładunek po przekroczeniu określonego w umowie czasu trwania
(max 36h?) podlega dodatkowej opłacie.
Mistrzostwa Świata w Rzutach Karnych w Katarze zakończone!
Takie mistrzostwa, jaki gospodarz.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,