Al Oraiq „nie zdążył” ze swoją dowózką 111 ładunku katarskiego na zamknięcie 1-szej 2-setki dostaw w Terminalu Świnoujście. Stało się jak w zapowiedzi jego zawinięcia. Tym samym zainaugurował 3-cią setkę. Jego 6-ta marszruta na Bałtyk trwała cały miesiąc: wypłynięcie z Ras Laffan 05.11.(h1000) - wpłynięcie do Gazoportu Świnoujście 05.12.(h0825), tj. 9 dób więcej od typowego czasu realizacji dostawy z Zatoki Perskiej do Zatoki Pomorskiej.
Wpłynął planowo mimo zamglenia - zacumował tuż przed nadejściem sporej mgły ↑. Wypłynął 06.12./h1405 w zamgleniu/deszczu. Dostarczył ładunek 1367 GWh i jest to 2-gi najmniejszy w historii dost. katarskich. Ciut mniejszy (-78,158 MWh) od poprzednio 2-go, też dowiezionego przez Al Oraiq.
Dostawa:
[201.], 53-cia w 2022, 2-ga w
XII. Katarska: 111 oraz 17-ta, a zarazem przedostania w 2022 roku.
Był to 6-ty pobyt tego Q-Flex. Jest 10-tym
metanowcem z min 6-ma zawinięciami. Płyną kolejne z x5.
***** ***
Jeśli podane wielkości są dokładne (co sugerują ich
stosowne zaokrąglenia!), to w tym komunikacie został odtajniony istotny współczynnik
przeliczeniowy, potwierdzający moje wcześniejsze szacunki [0,43+0,0023].
20 000 cystern, oraz 4 lub 5 ładunków, wydaje
się sporo, ale np. rata gazu zużyta do regazyfikacji „pozostałego” LNG w
Terminalu Świnoujście jest ponad 1,5x większa!
Wacław Sałaban, grudzień 2022 roku.
USTAWIENIE: Szczęsny - 5x
nieszczęsny - 4x nieszczęsny - Lewandowski
TAKTYKA na Katar: ↑_______________________________
= laga na Lewego
Ma ktoś może informacje do uzupełnienia poniższego zestawienia jeśli chodzi o Baltic Pipe:
OdpowiedzUsuńPGNiG od 1.10.2022
Orsted 6,4mld (całość) 01.2023-10.2028
Equinor 2,4mld(rocznie) 01.2023-01.2033
Total