Ostatecznie (stan na 15.12.!*) ma być** rekordowe 7 dostaw w miesiącu, co oczywiście da rekordowy wymiar miesięcznego importu LNG w XII 2022, ale nie będzie to wielkość wyśrubowana, mimo 2-ch dostaw katarskich (też nieszczególnych wielkościowo jak pozostałe) i nie zostanie osiągnięte 8 TWh (w miesiąc).
Pierwsze 2 zawinięcia:
Saeapeak
Creole/debiut z [200.]/01.12.
i Al Oraiq/6 z [201.]/05.12., odbyły się zgodnie z zapowie-dziami
obserwacyjnymi (AIS) oraz planowo z oficjalnym anonsowaniem tych dostaw.
Kolejne - 3-cie zawinięcie;
w luce pomiędzy dostawami katarskimi Al Oraiq
i Tembek ↓ (16.12.), tj. zawinięcie Höegh Giant/2 z [202.]/11.12.,
również odbyło się zgodnie z obserwacjami/zapowiedziami i to mimo pewnego
zamieszania z zapowiadanym i nieodbytym przypłynięciem BW Magnolia (Aktualizacja
10.12.).
4-ta dostawa w XII:
Tembek/6 z [203.]/16.12., mimo
fluktuacji daty 16/17.12. w oficjalnych potwierdzeniach, odbyła się zgodnie z
ETA obserwacyjnym (AIS)!
Kolejne, jeszcze 3 zapowiadane dostawy w XII do łącznie 7-miu, tj. 2
z Calcasieu Pass (Golar Seal + Maran Gas Apollonia**), określane
wcześniej jako prawdopodobne, są zapowiadane zgodnie
z przypuszczeniami.
Natomiast realizowana przez Golar Celsius i oficjalnie
zapowiadana (od 18.11.!) dostawa egipskiego LNG z Idku, czyli z ponad 5-cio
tygodniowym wyprzedzeniem, nie odbędzie się! Ową 2-gą odwołaną w XII
(3-cią w historii) dostawę zastąpi (info z 15.12.) dowózka GasLog Sydney
(załadunek w Sabine Pass 06-08.12.) z ETA 25.12.
Dodatkowo początkowo anonsowana na koniec XII inauguracja
egipskiego LNG, debiutem Golar Celsius z debiutującym ładunkiem z Idku, została
zdetronizowana przez ładunek z Damietty dostarczony przez Höegh Giant ↑.
Ostatecznie Golar Celsius popłynął do Livorno
(FSRU Toscana), gdzie 13-14.12. (w 1,5 doby) się wypróżnił. Pierwszym
sygnałem odrzucenia tej dostawy było 09.12. obranie kursu do Livorno z Morza
Alborańskiego, gdzie przez ponad tydzień (od 01.12.) pętał się głosząc w AIS
Świnoujście (wcześniej: ostatni
akapit + PS↓). Do momentu zakończenia rozładunku do FSRU Toscana (14.12.*) można było
jeszcze liczyć na ładunek współdzielony, tj. do ogłoszenia zmiany zanurzenia z
11,5 na 9,6 m!
To już 3-ci przypadek dostawy oficjalnie
zapowiedzianej i nie zrealizowanej, tzn. nieodebranej przez Terminal
Świnoujście!
[na przełomie V/VI - Energy Liberty z Cove
Point, ostatecznie do Isle of Grain, obecnie w XII: BW Magnolia z
Calcasieu Pass do Milford Haven i Golar Celsius z Idku ostatecznie do
Livorno]
Wacław Sałaban, połowa grudnia 2022 roku.
PS Pskov z 3-cim ładunkiem z kacapskiego Terminalu Gazpromu Portowaja LNG/FSU Portovyy nieopodal Wysocka, tym razem popłynął do tureckiego Marmara LNG - rozładunek 09-10.12. Dookoła Europy płynie z 4-tym Velikiy Novgorod → Revithoussa v Marmara?
* Jeszcze wieczorem 14.12. Stacja Pilotowa jako ostatni oficjalny
komunikator zapowiedzi zawinięć, zakomunikowała (awizo) Golar Celsius ETA
25.12. Dobę później się zreflektowano.
** zagrożenie dotyczy zwłaszcza ostatniego w roku zawinięcia Maran Gas
Apollonia - Czy zdąży? Czy zawinie planowo z uwagi na ewentualne warunki
hydrometeorologiczne? Czy rozładunek zostanie zakończony do h0600 01.01.2023
roku (koniec terminalowej doby 31.12.).
prezydent, w naszym imieniu(!),
rozmawia telefonicznie o kwestiach politycznych z
niby Macronem.
***** ***
komendant główny Policji bawi się granatnikiem -
prezentem
w swoim gabinecie w Komendzie Głównej Policji.
***** ***
A ty Suwerenie nie zapomnij dokładnie odśnieżyć
auta i odskrobać szyb,
pod groźbą kary finansowej i NIE RÓB TEGO Z
WŁĄCZONYM SILNIKIEM!
WYPIERDALAĆ
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,