piątek, 16 grudnia 2022

Zamieszanie w odbiorach dostaw w XII 2022 roku

Ostatecznie (stan na 15.12.!*) ma być** rekordowe 7 dostaw w miesiącu, co oczywiście da rekordowy wymiar miesięcznego importu LNG w XII 2022, ale nie będzie to wielkość wyśrubowana, mimo 2-ch dostaw katarskich (też nieszczególnych wielkościowo jak pozostałe) i nie zostanie osiągnięte 8 TWh (w miesiąc).

Pierwsze 2 zawinięcia:
Saeapeak Creole/debiut z [200.]/01.12. i Al Oraiq/6 z [201.]/05.12., odbyły się zgodnie z zapowie-dziami obserwacyjnymi (AIS) oraz planowo z oficjalnym anonsowaniem tych dostaw.

Kolejne - 3-cie zawinięcie;
w luce pomiędzy dostawami katarskimi Al Oraiq i Tembek ↓ (16.12.), tj. zawinięcie Höegh Giant/2 z [202.]/11.12., również odbyło się zgodnie z obserwacjami/zapowiedziami i to mimo pewnego zamieszania z zapowiadanym i nieodbytym przypłynięciem BW Magnolia (Aktualizacja 10.12.).

4-ta dostawa w XII:
Tembek/6 z [203.]/16.12., mimo fluktuacji daty 16/17.12. w oficjalnych potwierdzeniach, odbyła się zgodnie z ETA obserwacyjnym (AIS)!

Kolejne, jeszcze 3 zapowiadane dostawy w XII do łącznie 7-miu, tj. 2 z Calcasieu Pass (Golar Seal + Maran Gas Apollonia**), określane wcześniej jako prawdopodobne, są zapowiadane zgodnie z przypuszczeniami.
Natomiast realizowana przez Golar Celsius i oficjalnie zapowiadana (od 18.11.!) dostawa egipskiego LNG z Idku, czyli z ponad 5-cio tygodniowym wyprzedzeniem, nie odbędzie się! Ową 2-gą odwołaną w XII (3-cią w historii) dostawę zastąpi (info z 15.12.) dowózka GasLog Sydney (załadunek w Sabine Pass 06-08.12.) z ETA 25.12.

Dodatkowo początkowo anonsowana na koniec XII inauguracja egipskiego LNG, debiutem Golar Celsius z debiutującym ładunkiem z Idku, została zdetronizowana przez ładunek z Damietty dostarczony przez Höegh Giant ↑.
Ostatecznie Golar Celsius popłynął do Livorno (FSRU Toscana), gdzie 13-14.12. (w 1,5 doby) się wypróżnił. Pierwszym sygnałem odrzucenia tej dostawy było 09.12. obranie kursu do Livorno z Morza Alborańskiego, gdzie przez ponad tydzień (od 01.12.) pętał się głosząc w AIS Świnoujście (wcześniej: ostatni akapit + PS↓). Do momentu zakończenia rozładunku do FSRU Toscana (14.12.*) można było jeszcze liczyć na ładunek współdzielony, tj. do ogłoszenia zmiany zanurzenia z 11,5 na 9,6 m!

To już 3-ci przypadek dostawy oficjalnie zapowiedzianej i nie zrealizowanej, tzn. nieodebranej przez Terminal Świnoujście!
[na przełomie V/VI - Energy Liberty z Cove Point, ostatecznie do Isle of Grain, obecnie w XII: BW Magnolia z Calcasieu Pass do Milford Haven i Golar Celsius z Idku ostatecznie do Livorno]

Wacław Sałaban, połowa grudnia 2022 roku.

PS Pskov z 3-cim ładunkiem z kacapskiego Terminalu Gazpromu Portowaja LNG/FSU Portovyy nieopodal Wysocka, tym razem popłynął do tureckiego Marmara LNG - rozładunek 09-10.12. Dookoła Europy płynie z 4-tym Velikiy Novgorod → Revithoussa v Marmara?

* Jeszcze wieczorem 14.12. Stacja Pilotowa jako ostatni oficjalny komunikator zapowiedzi zawinięć, zakomunikowała (awizo) Golar Celsius ETA 25.12. Dobę później się zreflektowano.
** zagrożenie dotyczy zwłaszcza ostatniego w roku zawinięcia Maran Gas Apollonia - Czy zdąży? Czy zawinie planowo z uwagi na ewentualne warunki hydrometeorologiczne? Czy rozładunek zostanie zakończony do h0600 01.01.2023 roku (koniec terminalowej doby 31.12.).

prezydent, w naszym imieniu(!),
rozmawia telefonicznie o kwestiach politycznych z niby Macronem.

*****  ***

komendant główny Policji bawi się granatnikiem - prezentem
 w swoim gabinecie w Komendzie Głównej Policji.

*****  ***

A ty Suwerenie nie zapomnij dokładnie odśnieżyć auta i odskrobać szyb,
pod groźbą kary finansowej i NIE RÓB TEGO Z WŁĄCZONYM SILNIKIEM!

WYPIERDALAĆ

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,