95-ty debiutant dopłynął i zawinął planowo 17.05. - o h0308 był w główkach gazoportu.
W tym czasie wiało z WbS 10 m/s, w szkwałach do 15 m/s (!) - wiatr prosto w PB. Był bardzo niski stan wody: 474÷484 cm + nocna pora wejścia!!! Wprowadzenie z redy odbyło się szczególnie szybko - w 3h (okresowo >9w). Razem, to dla debiutującego wpłynięcia była … wysoko uniesiona poprzeczka! Ciekawe co motywowało takie decyzje i działanie? Uprzednio zawinięcia były wstrzymywane w identycznych warunkach pogodowych, w porze dziennej i przez jednostki nie debiutujące! Fakt, że w magazynach lądowych terminala był zapas LNG tylko na 1/2 doby intensywnej regazyfikacji. Fakt, przypadkowych świadków tego wejścia nie było → noc + strefa 200 m wokół świnoujskiego terminala.
Wypłynął 18.05. o h0657 po 1-dobowym (terminalowo) rozładunku.
Dostarczył typ. ład. 1064 GWh.
Sassnitz 18.05. h1023:
Mimo debiutu Bonito LNG, jego specyficzna kolorystyka (kadłub + pokład/pokrywa zbiorników, tj. 2+2 kolory) była wcześniej w gazoporcie nie raz prezentowana.
***** ***
Bonito
LNG oddany do
eksploatacji w V-2020 roku, jest 3-cią powstałą jednostką w klasie „174”/HHI z nr
stoczniowym kadłuba - 3022. Poprzedziły go La Seine (II-2020/3020); Amberjack
LNG (IV-2020 /3021). Wszystkie te 3 jednostki powstały dla Cardiff Marine.
Są dużo „starszymi” braćmi wyczarterowanych metanowców
od Knutsen OAS przez PGNiG/Orlen-ik:
LK Knutsen OAS (XII-2022/3243); GG Knutsen OAS (IV-2023/3244),
które są z połowy 3-ciej 10-tki.
Kolejne metanowce powstające do czarteru PGNiG będą
w klasie „174”/HSHI(nr. stocz. 8148; 8149)*.
Dostawa: [228.] / 22-ga tegoroczna / 3-cia w maju z 5-ciu / 88 wytworzona w USA / 38 z Sabine Pass.
Wacław Sałaban, maj 2023 roku.
* Od 1,5 roku wstrzymuję się z publikacją obszernego i szczegółowego
opracowania o klasie metanowców: „174”/HHI/HSHI (szczegółowe zestawienie
jednostek/ich parametry/różnice wymiarowe i wizualne w ramach
klasy/charakterystyczne zdj.). Jakoś tak nie mam przekonania do celowości tej
publikacji. Może udostępnię to opracowanie w momencie oddania do eksploatacji
kol. czarterowanego LNGC o nazwie przechodzącej przez gardło i może … przez
komputer/laptop/smartfon.
Ja byłem na wejściu i wyjściu tej jednostki
OdpowiedzUsuńNie jesteś przypadkowym świadkiem.
UsuńNiebawem zdjęcia będą na moim blogu
Usuń