Po załadunku w Sabine Pass w dniach 19-21.09., do Świnoujścia wpłynął 06.10./h0215. Wypłynął 07.10./h0610. Było to 8 zawinięcie metanowca z floty Global+. Lideruje z 4-ma realizacjami Global Sea Spirit pływający w czarterze Cheniere.
Dostawa o wymiarze 1057 GWh. [314.], 46-ta tegoroczna, 16-ta w 2024 r. w ramach kontraktu z Cheniere Marketing International (z 21). Ogółem 143-cia wytworzona w USA i 75-ta z Sabine Pass.
Wacław Sałaban, październik 2024 roku.
Typowo również dla tego metanowca ( chyba już taka tradycja u niego) że każda kolejna jego dostawa ma coraz to mniejszy wymiar energetyczny . Zaczynał od 1101, potem 1064, 1061 no i wczoraj 1057 niecałe
OdpowiedzUsuń1. 1-sza realizacja tj. 1101 GWh, był to spot z Freeport. Pozostałe są z Sabiene Pass. LNG≠LNG.
Usuń2. Różnice nawet do 30 GWh mogą być spowodowane: różnym czasem od załadunku do rozładunku (przedwczesne wypłynięcie/długa marszruta/oczekiwanie na rozładunek, itd.) w efekcie samoregazyfikacji tylko częściowo rekompensowanej ponownym skraplaniem, + wielkością rezerwy pozostawioną w zbiornikach dla zachowania stosownej temperatury przed kolejnym załadunkiem, np. planowo odległym czasowo w efekcie różnych zawiłości logistycznych.
3. Dany terminal, dana linia technologiczna skraplania LNG, też w dłuższym czasie wytwarza LNG≠LNG (energetycznie/wagowo/objętościowo). I to zwłaszcza, gdy pobiera gaz ziemny z różnych źródeł.
Wszystkie te aspekty, które Pan wymienił są mi wiadome, ale jednak nie zmienia to faktu, że każdą swoją dostawę ma póki co coraz mniejszą. Ze wszystkich 123:jednostek takie metanowce które miałyby podobnie, chyba na palcach jednej ręki można zliczyć
Usuń