Zdumiewają wojaże po CAŁYM Świecie „naszych” 4-ch XY
Knutsen OAS, mimo bycia bezrobotnymi w aspekcie pływania w formule FOB i
dla bezpieczeństwa narodowego! Co stało się w konsekwencji wyrolowania
nas przez Venture Global, w ramach obu długoterminowych kontraktów powiązanych
z terminalami Calcasieu Pass (1,5 mln ton/rok od 01.01.2023) i Plaquemines (4
mln ton/rok od połowy 2024 roku).
Są (a może były?) to jedyne nasze kontrakty
w formule FOB! Pozostałe 3 nasze umowy importowe, planowo realizowane(!) przez
QatarEnergy (Q-1/Q-2) i Cheniere Marketing International, są w formule DES. To
pod te jedyne 2 długoterminowe kontrakty w form. FOB, powstała koncepcja czarteru 8-miu metanowców na
10 lat, z możliwością jego przedłużenia.
Zamieszczając 29.02.2024 roku na blogu zestawienie dokonań dostawczych przez „nasze” LNGC, miałem na celu jedynie zarchiwizowanie kilku nietypowych marszrut - nie do Europy (x5). W owym momencie było 21 zrealizowanych dowózek, z proporcją zawinięć na rozładunek Świnoujście - inny terminal odbiorczy 8:13. Obecna ogółem proporcja (3 dowózki są w trakcie realizacji) to 9:30! W 2023 roku było 8:5. Ale tegoroczna … 1:25!!!
Po dowózkach - ujęcie generalnie chronologiczne(!):
- USA → Europa (Świnoujście; Rotterdam; Isle of Grain; Lubmin;
Omisalj; Hawr; Livorno; Kartagena, Milford Haven; Sagunto; Marmara - europejska cz. Turcji)),
- Malezja → Szanghaj v Tokio,
- USA → Korea (Pyeongtaek; Hosan; Incheon) v Kolumbia (Cartagena) v Tajlandia (Mab Tapud) v Argentyna (Escobar) v Japonia (Naoetsu) v Panama (Cristobal) v Dominikana (Santo Domingo),
- Nigeria → Japonia (Kisarazu/Futtsu) v Filipiny (Ilijan/Batangas),
i nowość, obecnie trwająca realizacja*:
Indonezja (Tangguh) → wreszcie Chiny (Putian/Xiuyu)!!!
Grupa terminali rozładunkowych/odbiorczych jest
szczególnie okazała. Wśród tych realizacji były 4 dostawy współdzielone (wszelkie szczegóły tych
realizacji dostaw; skąd/dokąd/kiedy/którym „naszym”/itp., są w [12]).
Natomiast lista terminali załadunkowych jest
krótsza, ale też są na niej ciekawi wytwórcy. Oczywiście, przeważają terminale
amerykańskie (5 z 7-miu masowych), z nich odbyły się łącznie 33 rozwózki:
Freeport x12; Sabine Pass x10; Calcasieu Pass x6; Hackberry x3; Ingleside x2 -
wszystkie zatokowe.
Inne „egzotyczne” term. wytwórcze: Sarawak-Malezja
x3; Bonny-Nigeria x2; Tangguh-Indonezja x1.
Jest
to godna podziwu zarządczość operacyjna flotą. Czyja zarządczość? Czyją
flotą?
[cytat]
PST - PGNiG Supply & Trading GmbH to młoda i rozwijająca się firma handlująca energią
z siedzibą w Monachium. Tworzymy uczciwe i przejrzyste produkty i usługi dla
globalnych rynków energii. Z naszej siedziby głównej i oddziału w Monachium,
biur w Warszawie i Londynie, handlujemy gazem rurociągowym, LNG i powiązanymi
towarami… .
Czy w zarządzie operacyjnym tego podmiotu pływają 4
„nasze” XY Knutsen OAS i będą następne 4 po ich wybudowaniu? Przecież żeglują
oraz mają żeglować dla PGNiG/Orlen, i przede wszystkim dla … bezpieczeństwa
narodowego!
Obecne (od ponad roku) wykorzystywanie pływających
4-ch metanowców najlepiej
obrazuje jak to jest istotny i liczący się podmiot (↑) na Świecie!!! Oraz operatywny i
przedsiębiorczy zarządca w kontekście wyrolowania nas w ramach kontraktów
importowych przez eksportera, amerykańskie Venture Global. I tylko zadziwia
milczenie Biura Prasowego PGNiG, oraz brak komunikatów PGNiG v Orlenu o
operatywności, przedsiębiorczości PST i wpływie na oraz udziale w
światowym handlu LNG! Dlaczego milczą? Jest się czym chwalić dla … bezpieczeństwa
narodowego!!!

Wacław Sałaban, październik 2024 roku.
PS Obecnie, na pewno te 4 eksploatowane „nasze” LNGC nie pływają w naszym zarządzie! Czego potwierdzeniem są zrealizowane tegorocznie marszruty dowozowe. Natomiast o budowanej pod nasz czarter pozostałej 4-ce LNGC, trwa od wielu miesięcy cisza.
* Jest to kontynuacja marszruty po poprzedniej
dowózce: USA (Freeport) → przez K. Panamski → Japonia (Naoetsu), teraz
Indonezja (Tangguh) → Chiny (Putian/Xiuyu), czyli jest szansa na marszrutę
dookoła Świata!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,