Kolejna jednostka Q-Flex, która zadeklarowała w AIS przypłynięcie do Świnoujścia tuż po załadunku i wypłynięciu z Ras Laffan - 18.11.
Al Shamal zawinął po raz 8 i
dołączył do ścisłej czołówki 9-ciu jednostek po 8-11 zawinięć (+4 jedn. po
7), ze 155-ciu masowych metanowców goszczących w świnoujskim Gazoporcie.
Wpłynął 24.12./h0840. Wypłynął 25.12./h1550. Rozładował
1411 GWh (najmniejszy
ład. z 8-miu realizacji). Dostawa
[409.] ogółem, oraz 80-ta tegoroczna. Będzie jeszcze 1-na, a
kolejna obsunęła się z 31.12. na 01.01. Natomiast na I-2026 płyną już 4
ładunki; ETA 01.(ta obsunięta)/05./08./17.01.
To była realizacja 168-mej dostawy katarskiej, ale co istotne tegorocznie dopiero 17-tej. Przy czym 3 ostatnie odbiory były w grudniu! Tym samym rok 2025 jest z najmniejszym importem LNG z Kataru od 8-miu lat, tj. od 01.01.2018 roku z 2-ma obowiązującymi kontraktami Qatargas-1/2. ↓
Pod koniec 2025 roku, rekordowa ilość 20-tu katarskich
dostaw odebranych w 2024, stała się … wyliczalna. Przypomnę, obserwacyjny
wymiar obu kontraktów w formule DES z QatarEnergy, ma od 2018 roku nominał 5
mln ton w 3 lata (1,66 mln ton/rok), tj. przez 3 lata odbiór 55 ładunków
Q-Flex. Czyli po 18 rocznie +1 domykający wymiar 5 mln ton w 3-ch latach.
Tym samym w
2024 roku, poza 18-ma nominalnymi dostawami, odebraliśmy awansem ową domykającą
„55-tą” i jedną awansem z 18-tu
nominalnych w 2025-tym. Rok 2026 z 18-ma dostawami, potwierdzi takie
rozliczenie 3-go trzylecia (2024-2026: 20+17+18) zdublowanych kontraktów z
QatarEnergy.
Wacław
Sałaban, grudzień 2025 roku.

Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,