Przypłynął do Kłajpedy (25.10.) z Point Fortin (02.10.) - Trinidad-Tobago. Turbinowiec o wymiarach 290×46m, 135,3 tys. m3, zbudowany w 2004 w stoczni Mitsubishi, IMO 9253222, MMSI 563574000, bandera singapurska, armator Shell. Nie jest najstarszym LNGC na Bałtyku - jest w 3 z równolatkiem Bilbao Knutsen i z pełnoletnim LNG Sokoto (2002).
Powstał po grupie 10 jednostek Q-Fleet od 21-25 lat trwale uwiązanych marszrutą Ras Laffan ↔ Japonia. Jako pierwszym metanowiec został załadowany w byłym terminalu importowym Cove Point, po inauguracji jego funkcji wytwórczej - wypłynął w nocy 01/02.03.2018 roku.
Gemmata do Kłajpedy dowiózł 102 dostawę masową LNG. Jest to dla FSRU Independence trzecia dostawa z Point Fortin, po realizacjach 13-14.04.2017 (Arctic Princess) i 21-22.05.2021 (Arctic Aurora). Pomimo tego, jest to wytwórca egzotyczny w Kłajpedzie i na Bałtyku (Świnoujście [86.] / 05-06.03.2020 - Bilbao Knutsen).
Wacław Sałaban, październik 2021 roku.
***** ***
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,