Nie Al Bahiya, nie Al Aamriya, nie Murwab, tylko Al Kharaitiyat będzie 17-tym, a 16 w 2021 roku, Q-Flex zawijającym do Świnoujścia bez powtórzeń! Prawdopodobieństwo takiej niezamierzoności wynosi: 0,70682458577412 %. Prawdopodobne ETA 10/12.11. Oficjalne źródła nie informują nawet o poprzedzającym zawinięciu Corcovado LNG (ETA 05.11.) z ładunkiem z Freeport.
Al Kharaitiyat to reprezentant klasy Q-Flex wywodzących się ze
stoczni HHI. Z 8 Q-Flex tam powstałych aż 3 (Al Rekayyat; Al Sahla; Al Thumama) nie zawijały do Świnoujścia
(z SHI wszystkie 7 debiutowało, z DSME na 16 zbudowanych Q-Flex tylko Fraiha nie był na Bałtyku).
To spowodowało,
że dotychczas Q-Flex/HHI dowiozły tylko 15
ładunków wśród 90 katarskich
dostaw (15 ładunków przypada na 8 jednostek HHI*; 28 na 7 z SHI; 47 na 16 z
DSME). Tę dysproporcję podkreśla 8 ładunków dostarczonych przez Al Nuaman przy 15 przez wszystkie
Q-Flex/HHI!
Al Kharaitiyat dzierży pewien rekord, mianowicie dowiózł
największy ładunek nieQ-Flex/SHI, tj. 14. wielkościowo (1420
GWh) w [36.] dostawie, 04.07.2018, w swoim debiucie. 13 większych ładunków
dowiozły Q-Flex/SHI.
***** ***
Październik 2021 roku był miesiącem z TYLKO jedną dostawą w Terminalu Świnoujście [140.]. Ale tego publikatory nie komentują, nie zauważają. Jak o tym pisać w kontekście bycia potęgą LNG? Taka sytuacja była poprzednio 3 lata temu we IX 2018 roku - [40.] jako jedyna. W poprzednich 36 miesiącach docierały po 2-4 ładunki w miesiącu! W 16 miesiącach po 2 ładunki, w 13 x3 i w 7 x4. Obejmuje to dostawy [41.-139.]. Dostawy [40.] i [140.] były osamotnione - w swoich miesiącach. Okres przeważających miesięcy z 1 dostawą zdecydowanie zakończył się w lutym 2018 roku.
Biorąc pod uwagę; chudy X, XI z płynącymi dostawami z Freeport i z Kataru, oraz zapowiedź prezesa PGNiG z 19.11.2020 roku o …31 dostawach LNG w 2021, to należy do końca XII oczekiwać 2-ch ładunków z …RasLaffan, co da 31 dostaw ogółem, w tym standardowe 18 od Kataru. Ale z nietypowością: 10+8 ładunków w półroczach, nie jak dotychczas w latach 2018-2020 po 9 w każdej połowie roku.
Wacław Sałaban, koniec października 2021 roku.
* stocznia HHI ma najmniejszy udział w budowie 45(+1) największych metanowców na Świecie - klas Q-Flex (x31) i Q-Max (14 +1 FSRU). DSME: 16x Q-Flex i (3+1 FSRU)x Q-Max, SHI: 8x i 11x, HHI 7x i 0.
[Rozmawiajmy?! → końcowe
akapity + tam komentarz]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,