Obserwacje dotyczą ruchu załadowanych metanowców z dostawami do Terminalu Świnoujście lub …Kłajpedy:
Energy Liberty, od h0600 (13.05.) kotwiczy przy pławie N1 na odległej redzie Świnoujścia. Przypomnę, po załadunku w dn. 27-28.04. i wypływając z Cove Point, w swoim AIS zakomunikował: Świnoujście ETA 13.05.(h0400). W niektórych (nie wszystkich!) oficjalnych źródłach zapowiedzi zawinięć został zauważony dopiero 3 doby temu, ale nadal nie ma uzgodnionego terminu zawinięcia!
***** ***
Maran Gas Apollonia opływa Rugię z planowanym ETA 14.05. h0400 głoszonym w AIS (bez portu docelowego) od załadunku w Calcasieu Pass LNG w dn. 25-27.04. Ale ten LNGC już 28.04. został oficjalnie zaanonsowany z ETA 14.05. h0600 przez St. Pilotową!
***** ***
LNG Endeavour trawersuje Rostock w drodze do Kłajpedy z ETA15.05., z Hackberry, po załadunku w dniach 29-30.04. Od wypłynięcia anonsował Kłajpedę w AIS.
***** ***
Flex Ranger w połowie Atlantyku, w drodze z Sabine Pass (załadunek 03-04.05.) do Świnoujścia z ETA 20.05., oficjalnie zaawizowany 2 doby temu.
***** ***
GasLog Gladstone omija Florydę, płynie z Sabine Pass (załadunek 10-11.05.) do Świnoujścia z ETA 26.05. podawanym w AIS, ale bez oficjalnego potwierdzenia.
***** ***
Gaslog Glasgow wypływa z Zat. Meksykańskiej, płynie z Sabine Pass (11-12.05.) do Świnoujścia z ETA 03.06. - oficjalnie dzisiaj został zaawizowany.
Od dzisiaj jest pewne (Al Sheehaniya po wypłynięciu z Kanału Sueskiego zakomunikował
Milford Haven), że w V
2022 roku nie będzie 2 dostawy z Kataru, czyli po 5 miesiącach 2022 roku odebraliśmy
tylko 6 ładunków katarskich, co by sugerowało aż 3 dostawy w VI 2022.
2 Q-Flex (Al
Ghariya i Al
Hamla) są w
drodze do Europy z ewentualnie opóźnionym ETA w Świnoujściu po 05.06.
***** ***
↑ 5 pod rząd dostaw amerykańskiego (wytwórczo) LNG, podniesie wrzask medialno-polityczny ↓
Gromadź
piękne chwile. My zajmiemy się gazem. Na koniec ostatniej doby gazowej - 13.05. h0600 -
stan napełnienia instalacji magazynowych wynosił 86% (31 328,9 GWh).
Natomiast osiągnięcie pełnego napełnienia magazynów podziemnych nastąpi dokładnie(↓)
po rozładunku Gaslog Glasgow, zregazyfikowaniu tego LNG i zatłoczeniu
gazu ziemnego z tej dostawy do instalacji magazynowych! Powinno to
nastąpić z końcem 1-go tygodnia czerwca.
[↑ wyliczenie z uwzględnieniem raty energetycznej
traconej przy regazyfikacji LNG]
Wacław Sałaban, maj 2022 roku.
Ma ktoś może info o czarterach PGNiG-u: Golar Bear, Maran gas Apollonia i właśnie budowane: IMO 9922976 i 9922988 to 4 a czytałem o 7(a może wiadomo o większej ilości)?
OdpowiedzUsuńMój stan wiedzy:
UsuńNowe x8 = Knutsen: 2xHHI/2023 +2x?/2024 +2x?/2025, Maran Gas Martime: 2xDSME/2025 (? > HHI v HSHI).
Pływające: x3 po ok.160 tys.m3 = Maran Gas Apollonia +Golar Bear(?) +?
Po1:dzięki.
UsuńPo 2:kontrakty w FOB mamy na "60,5 Q-flexa" rocznie, ciekawe ile będzie rzeczywiście potrzebnych skoro te wynajęte: -są mniejsze o ponad 40tys.;-będą przechodziły mniejsze i większe remonty;-nie wszystkie będą pływały do Polski (też dalej);i pewnie wiele innych powodów
Wiadomo już coś konkretniejszego (IMO itp.) o tych budowanych. ps.nie mogę znaleźć info nawet o Knutsen: 2xHHI/2023
UsuńNr bud. 3243 / IMO 9922976 i 3244 / 9922988, oba w HHI i oba mają nadane nazwy bez członu ...KNUTSEN!
UsuńWięcej można doczytać na pewnym portalu, ale od jakiegoś czasu nie linkuję do niego na swoim blogu. Za niedługo, może skomentuję te nadane nazwy.
Znalazłem i pozwolę sobie skomentować :"L. K." i "G. G." już 'Adamiakowa' z pewnego skeczu była by bardziej na poziomie chyba że nazwa będzie poniżej linii wody
UsuńTak, z uwagi że nadane nazwy SĄ poniżej poziomu …wodnicy (KLW), w przyszłości na blogu, będę je określał jako: "GG Knutsen" i "LK Knutsen" (alfabetycznie).
Usuńpozostaje jeszcze ostatni znak zapytania z Pańskiego 1 posta już niewiem co wpisać w google żeby go znaleźć bo Cool Voyager z tego linku: https://www.portalmorski.pl/zegluga/50220-pgnig-zwieksza-zapotrzebowanie-do-szesciu-kolejnych-gazowcow-lng nie jest PEWNĄ informacją
UsuńPropo Pańskich znaków zapytania:1.nie pamiętam gdzie to przeczytałem ale nie na onecie itp tylko na "czymś typowo energetycznym" więc raczej pewniejsze.2.wiem że to post grudnia 2020 (czyt.trochę starawy) ale szczególnie 2 akapit od końca to chyba o 2 Pańskim znaku '?' https://pplng.pl/2020/12/14/takie-beda-pierwsze-gazowce-lng-czarterowane-przez-pgnig/
OdpowiedzUsuńwedług tego :https://pgnig.pl/aktualnosci/-/news-list/id/pierwszy-ladunek-skroplonego-gazu-ziemnego-dostarczony-tankowcem-wyczarterowanym-przez-pgnig/newsGroupId/10184 2 pierwsze tankowce mają być od 1/2 tego roku pytanie czy to nie jest precyzyjne i drugi po apolloni przypłynie w lipcu(po 1/2 roku) czy to któryś z 2:Flex Aurora, Gaslog Gladstone
OdpowiedzUsuńgdzieś ryczano o 3-ch jednostkach po 160 tys. poj. Oba wymienione mają po 174 i pływają w stałych czarterach u Cheniere i Shell, o czym jest we wpisach o ich zawinięciach.
Usuńmomentem wyczarterowania nie jest przypłynięcie z ładunkiem, tylko moment wypłynięcia po ładunek
OdpowiedzUsuńsuper precyzyjnie moment początku czarteru to pewnie wypłynięcie z portu importującego ostatni ładunek w "poprzednim czarterze"- nie do końca wierzę , że płynie np.pod Skagen(miejsce cumowania wielu statków) z m.Śrudziemnego skoro ma płynąć do USA(to nie przykład jakiegoś konkretnego statku-proszę nie doszukiwać się błędu)
OdpowiedzUsuńNadal nie jestem pewien czy to z tego artykułu dowiedziałem się o Golar Bear a jak się człowiek w nim zagłębi to autor też nie jest do końca pewien ale: https://www.portalmorski.pl/zegluga/50523-pgnig-pierszym-czarterujacym-gazowiec-lng-z-floty-nowego-przedsiebiorstwa-zeglugowego
OdpowiedzUsuńZnam ten artykuł i zacząłem obserwować GB oraz pobratymców, ale do teraz NIC się nie potwierdza.
Usuń