piątek, 5 sierpnia 2022

Maran Gas Apollonia promowo

Maran Gas Apollonia przypłynął po raz 5, ale po raz 3 jako „nasz” i zarazem z 3 spotem z Calcasieu Pass (6 ogółem). Przypływa co 40-42 dni*. Pomiędzy Zatokami Meksykańską i Pomorską pływa nieśpiesznie ze średnią prędkością około 15 w.


Wpływał w upale, wypływał w deszczu.


Maran Gas Apollonia jako „nasz” wpływał prosto z marszu, w główkach gazoportu był 04.08./h0820. Rozładunek terminalowo 1-dobowy i wypłynięcie 05.08./h1115. Wielkościowo dostawa standardowa 1027 GWh. To kolejne zawinięcie promowe tego LNGC dostrzeżono na twitter!

Biuro Prasowe PGNiG, 03.08. zaanonsowało: 4 sierpnia w Terminal LNG w Świnoujściu spodziewamy się pierwszej dostawy LNG dla PGNiG w tym miesiącu. Zostanie ona dostarczona gazowcem Maran Gas Apollonia wyczarterowanym przez naszą spółkę. Szczegóły wkrótce.
Terminal LNG 04.08. powiadomił: Do Terminal LNG dopłynął kolejny tankowiec / 181 dostaw do Terminalu LNG.
Gaz-System uzupełnił: Tak wygląda tankowiec z 33. w tym roku dostawa do Terminal LNG.
Biuro Prasowe PGNiG, 04.08. podsumowało: W Terminal LNG w Świnoujściu odebraliśmy dziś 181. dostawę LNG dla PGNiG. Maran Gas Apollonia dostarczył z USA ok. 90 mln m sześc. gaz ziemny (wolumen po regazyfikacji). To 33. dostawa do Polski w tym roku. Maran Gas Apollonia to jeden z gazowców wyczarterowanych przez PGNiG.
Czytając między wierszami:
- Terminal LNG i Gaz-System wspólnie liczą dostawy ogółem i tegoroczne. Tym razem precyzyjnie!
- nikt nie udzielił informacji: z jakiego term. eksport, kto jest wytwórcą/sprzedawcą, w ramach jakiego kontraktu. Poufne?
- podkreślanie, że metanowiec Maran Gas Apollonia jest czarterowany przez PGNiG (podobnie było przy poprzednich 2 zawinięciach „naszego” MGA), potwierdza, że żaden inny z 3 wyczarterowanych LNGC nie był jako „nasz” w gazoporcie, mimo zawarcia podobno umów czarterowych na 2 jednostki w I poł. 2022 roku. Gdyby był, … słychać byłoby wycie.
Czy to oznacza, że pływający promowo Golar Seal (też z Calcasieu Pass) jest wyczarterowany przez  Venture Global?

*****  ***

Na przełomie lat 2022/23 zmieni się handlowy charakter dostaw z Calcasieu Pass (nieistotne dla Maran Gas Apollonia) ze spotowych, na realizację kontraktu długoterminowego w wymiarze 1,5 mln ton/rok. Oczywiście, MGA sam temu kontraktowi (FOB) nie podoła realizując max 9 dowózek w roku, z 23 na które opiewa kontrakt (w przeliczeniu na pojemność tego metanowca).

Wacław Sałaban, sierpień 2022 roku.

* To oznacza, że w XII 2022 roku może zrównać się w liczbie 8 łącznie odwiedzin Świnoujścia, z liderującym w tym zestawieniu Al Nuaman, a w styczniu zmienić tego Q-Flex, który przewodzi niezmiennie w tym liderowaniu od początku działania Terminala Świnoujście. Od 3 lat Al Nuaman nie odwiedzał Bałtyku! Jeśli do końca roku nadal nie przypłynie, to w XII po 7 latach funkcjonowania Terminalu, statystyka zawinięć tego Q-Flex będzie dość szczególna:
- pierwsze 3,5 roku to 8 zawinięć i deklasacja innych jednostek - drugim wtedy był Al Hamla x4,
- natomiast przez kolejne 3,5 roku … bez goszczenia na Bałtyku.

Po prezentacji Lewego w Barça,
oczekuję komentarza Morawieckiego:
jak kiedyś ja

 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,