Maran Gas Apollonia przypłynął po raz 5, ale po raz 3 jako „nasz” i zarazem z 3 spotem z Calcasieu Pass (6 ogółem). Przypływa co 40-42 dni*. Pomiędzy Zatokami Meksykańską i Pomorską pływa nieśpiesznie ze średnią prędkością około 15 w.
Maran Gas Apollonia jako „nasz” wpływał prosto z marszu, w główkach gazoportu był 04.08./h0820. Rozładunek terminalowo 1-dobowy i wypłynięcie 05.08./h1115. Wielkościowo dostawa standardowa 1027 GWh. To kolejne zawinięcie promowe tego LNGC dostrzeżono na twitter!
Biuro Prasowe PGNiG, 03.08. zaanonsowało: 4 sierpnia w Terminal LNG w Świnoujściu spodziewamy się pierwszej dostawy
LNG dla PGNiG w tym miesiącu. Zostanie ona dostarczona gazowcem Maran Gas
Apollonia wyczarterowanym przez naszą spółkę. Szczegóły wkrótce.
Terminal LNG 04.08. powiadomił: Do Terminal LNG dopłynął kolejny tankowiec / 181 dostaw do Terminalu LNG.
Gaz-System uzupełnił: Tak wygląda tankowiec z 33. w tym roku dostawa do Terminal LNG.
Biuro Prasowe PGNiG, 04.08. podsumowało: W Terminal LNG w Świnoujściu odebraliśmy dziś 181. dostawę LNG dla PGNiG.
Maran Gas Apollonia dostarczył z USA ok. 90 mln m sześc. gaz ziemny (wolumen po
regazyfikacji). To 33. dostawa do Polski w tym roku. Maran Gas Apollonia to
jeden z gazowców wyczarterowanych przez PGNiG.
Czytając między wierszami:
- Terminal LNG i Gaz-System wspólnie liczą dostawy
ogółem i tegoroczne. Tym razem precyzyjnie!
- nikt nie udzielił informacji: z jakiego term.
eksport, kto jest wytwórcą/sprzedawcą, w ramach jakiego kontraktu. Poufne?
- podkreślanie, że metanowiec Maran Gas Apollonia
jest czarterowany przez PGNiG (podobnie było przy poprzednich 2 zawinięciach
„naszego” MGA), potwierdza, że żaden inny z 3 wyczarterowanych LNGC nie był
jako „nasz” w gazoporcie, mimo zawarcia podobno umów czarterowych na 2
jednostki w I poł. 2022 roku. Gdyby był, … słychać byłoby wycie.
Czy to oznacza, że pływający promowo Golar
Seal (też z Calcasieu Pass) jest wyczarterowany przez Venture Global?
***** ***
Na przełomie lat 2022/23 zmieni się handlowy charakter dostaw z Calcasieu Pass (nieistotne dla Maran Gas Apollonia) ze spotowych, na realizację kontraktu długoterminowego w wymiarze 1,5 mln ton/rok. Oczywiście, MGA sam temu kontraktowi (FOB) nie podoła realizując max 9 dowózek w roku, z 23 na które opiewa kontrakt (w przeliczeniu na pojemność tego metanowca).
Wacław Sałaban, sierpień 2022 roku.
* To oznacza, że w XII 2022 roku może zrównać się w liczbie 8 łącznie
odwiedzin Świnoujścia, z liderującym w tym zestawieniu Al Nuaman, a w
styczniu zmienić tego Q-Flex, który przewodzi niezmiennie w tym liderowaniu od
początku działania Terminala Świnoujście. Od 3 lat Al Nuaman nie
odwiedzał Bałtyku! Jeśli do końca roku nadal nie przypłynie, to w XII po 7
latach funkcjonowania Terminalu, statystyka zawinięć tego Q-Flex będzie dość
szczególna:
- pierwsze 3,5 roku to 8 zawinięć i deklasacja
innych jednostek - drugim wtedy był Al Hamla x4,
- natomiast przez kolejne 3,5 roku … bez goszczenia
na Bałtyku.
Po prezentacji Lewego w Barça,
oczekuję komentarza Morawieckiego:
… jak kiedyś ja …
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,