środa, 10 sierpnia 2022

Po British Listener przypłynie Al Sadd

Sierpniowo: 09.08. British Listener dostarczył drugą dostawę w miesiącu, też z Zat. Meksykańskiej i poprzedza ona 3, tym razem katarską: Al Sadd ETA 15.08., oraz 4: Asklipios ETA 22.08. z Sabine Pass. Dalej oficjalnych zapowiedzi brak, ale identycznie jak w VII jest jeszcze w VIII możliwość odebrania 5 i 6-tego ładunku (26. i 30.08.). Mogą to być zawinięcia Al Shamal z Ras Laffan oraz Golar Seal z Calcasieu Pass. Pierwszy zbliża się do Suezu po załadunku 04-05.08., 2-gi dopłynął na redę Calcasieu Pass.





British Listener wpłynął 09.08. o h0845, wypłynął 10.08. o h1135. 

Podsumowanie [182.] dost.: 34 tegoroczna, 28 z Sabine Pass, o wielkości energetycznej 1095 GWh, rozładunek nie w 1 dobę terminalową. Po wypłynięciu z gazoportu nastąpiło nietypowe zachowanie British Listener - zakotwiczył na redzie przy pławie N-1. Na noc! 

*****  ***

Al Sadd po raz 3.
Po miesięcznej przerwie i po 5 dostawach z USA, dotrze do Świnoujścia 104 ładunek katarski (dopiero 10 w 2022 roku), dowieziony przez Al Sadd ETA 15.08. Ten Q-Flex/DSME zawinie po raz 3. Poprzednio był w XII 2020: [112.]*/ 1374 GWh, a debiutował w X 2018: [41.]/1380 GWh, dopływając dookoła Afryki (PB) - jedyny przypadek z ładunkiem. Nieczęsty i nieszczególny wielkościowo Q-Flex.

*****  ***

Lipiec, w kontekście ładunków wyekspediowanych przez Ras Laffan jednostkami Q-Flex (x14), był najintensywniejszy od V 2020 roku! Tymi dostawami obdarowano: Zeebrugge x6; Milford Haven x3, po 2: Adriatic LNG, FOS Cavaou i Świnoujście x1.
Trwa upał w Europie ale zbliżającą się zimę, w okolicznościach wojny w Europie, już widać. Od lat wskaźnikiem generalnych zachowań europejskich w imporcie LNG z Zat. Perskiej jest intensywność ruchu jednostek klasy Q-Flex.
We flocie Q-Max jest podobnie, obecnie aż ½ tej floty jest zaangażowana w realizację dostaw do Europy: Milford Haven 3,5 (+½ Kartagena), Zeebrugge 2 i 1 nieujawniony terminal/importer.
Nie ma dostaw realizowanych przez Q-Flex do Isle of Grain, Rotterdamu, do terminali francuskich od strony Atlantyku, do hiszpańskich, portugalskiego, greckiego, i nie ma do terminali tureckich. Spośród tych „omijanych”, ostatni Q-Flex zawinął w XII 2021 (Aliaga - Al Ghariya). Ale te terminale potrzebną na zimę nadwyżkę LNG obecnie zasysają z USA.

Wacław Sałaban, sierpień 2022 roku.

* [ Drugie zawinięcie Al Sadd ]    [ cz.2 ]   [ cz.3 ]

 

Zimą w ramach oszczędzania i/lub braku …,
da się połączyć oświetlenie wraz z ciepłą wodą w kranie!
Tego nawet Mistrz majsterkowania Adam Słodowy nie przewidział!
Oby tylko susza nie trwała do zimy!


Suwerenie, zamiast w cukier inwestuj w świece do nowoczesnego świecznika,
odzyskanego w ramach recyklingu!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,