czwartek, 13 lipca 2023

Będzie 124 dostawa katarska! (↓?)

ETA 04.08.: Al Hamla. Po raz 8-my i raz za razem! Uprzednio był 18-19.06. / [234.] i 121 katarska. Czyli podróż okrężna w 47 dób. Nieśpiesznie:
- powrót pod balastem optymalnie: 19.06.- 08.07. w 19-dób.
- postoje redowe (przed/po) + załadunek, optymalnie: 08-11.07.
- kolejna dowózka: 11.07.- 04.08. - o 2-3 doby przydługa!

124 dostawa katarska w Świnoujściu i każda dostarczona przez metanowiec klasy Q-Flex, których flota liczy 31 jednostek! Czyli średnia na Q-Flex = 4 zawinięcia! I tu paradoks: żaden z Q-Flex nie zawijał tylko 4-krotnie! 14 jednostek zawijało 5÷9 razy, a 17 tylko 0÷3-krotnie!
Liderzy to Al Nuaman x9 i Al Huwaila oraz Al Hamla po x8 (+3 Q-Flex po x7), natomiast outsiderzy, to Al Sahla* i Al Thumama - oba bez debiutu (+4 tylko po debiucie).

W tym rozrzucie częstotliwości bywania Q-Flex na Bałtyku trudno się doszukać logiki:
- nie ma wpływu rodowód stoczniowy Q-Flex (DSMEx16 / HHIx7 / SHIx8),
- nie ma wpływu ich różna nominalna poj., przy dysproporcji ładunków do aż 40 GWh, tj.6 tys.m3LNG,
- nie ma wpływu uprzednie, przed połączeniem, pływanie w czarterze Qatargas lub RasGas,
- nie ma wpływu %-owy udział właścicielski (skomplikowany!) różnych korporacji w każdym Q-Flex,
- nie ma też wpływu 100 %-owe zarządzanie właścicielskie częścią floty przez Nakilat!
Czyli, całkowita przypadkowość?

Wacław Sałaban, lipiec 2023 roku.

* Al Sahla figurował w latach 2018-2019 na Liście statków, posiadających aktualną autoryzację do zawinięcia do Terminalu LNG w Świnoujściu (kiedyś tam publikowanej). Umieszczony został na niej w 2-giej poł. 2018 roku. Prawdopodobnie miał zrealizować dostawę w XI-2018, ale popłynął wtedy do Zeebrugge.

TurCj!
Tak dla dołączenia wschodniej Tracji do Europy!
Reszta ………..!

1 komentarz:

  1. 2023-07-30 06:00 awizo LECH KACZYŃSKI 114100 298,96 REDA 3 (PŁAWA N1) GAZOPORT-DALBY

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,