Wypłynął z Sabine Pass 18.06./h1000 z 12-tym* (dla Świnoujścia) w tym roku ład. kontraktowym od Cheniere Marketing International. Prezentacja tego metanowca jest w jego zapowiedzi.
Katarski majątek (współwłasność GS) pływający
w czarterze dla CMI, przywiózł amerykański LNG - dostawę kontraktową w formule
DES do Polski!
Fakt nie do oficjalnego i medialnego skomentowania (Orlen-ik
0-bajtka/PGNiG)! Lepiej milczeć. Podobnie
jak z trwającym importem LPG z rosji/od kacapów w trakcie wojny z Ukrainą.
Wpłynął w nocy 04.07./h0320, a wypłynął w rano 05.07./h0635, czyli sam rozładunek odbył się w trakcie … trwającego Dnia Niepodległości w USA! Sprzedaż LPG/LNG daje niepodległość.
[237.] - 04.07. Global Sealine - 98. debiut metanowca - dost. kontraktowa z Sabine Pass/43 ogółem. Ładunek 1059 GWh.
Wacław Sałaban, lipiec 2023 roku.
* Długoterminowy kontrakt z Cheniere Marketing International jest w
formule DES. Ów kontrakt, w nierozkurzowym wymiarze ↓ (poprzednio w latach
2019-2022 opiewał na 0,13 mln ton/rok) obowiązuje od 01.01.2023 roku:
1,45 (mln ton/rok), przy
średnim ładunku 69 tys. ton (tj. 1062 GWh) = 21 ładunków
rocznie = po 5 kwartalnie +1 w roku.
Tegoroczna realizacja w GWh:
I kw. 2023
(5 ładunków) → 1061 + 1063 + 1061 + 1000 (Cool Explorer) +
1059 = 5244 GWh = 340 tyś. ton LNG.
II kw. 2023 (6 ładunków) → 1065 + 1061 + 1064 + 1066
+ 1058 + 1061 = 6375 GWh = 414 tyś. ton LNG.
Razem w I pół. 0,754 z 1,45 mln. ton. Śr. ład. 1062 GWh (1 wyj.). Czyli
w II pół. 10 ład. po 1070 GWh dopełni ów kontrakt.
Obecny ładunek 1059 i płynie kolejny lipcowy: ETA
15.07. - Energy Endeavour/3.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,