…i zrównuje się Asklipios/3 w liczbie zawinięć do Gazoportu. Oba pływając w czarterze Cheniere zrealizowały 5 dostaw z Sabine Pass (w tym 1x chudy spot; 925 GWh - debiutujący Asklipios) i 1-ną z Ingleside (Aristarchos). Tych 5 dostaw kontraktowych w formule DES ma znikomy rozrzut wielkościowy: 3x 1061 + 1065 GWh! Stały się metanowcami regularnie zawijającymi do Świnoujścia.
Załadowany został w Sabine Pass 26-27.02. i tuż po
północy 28.02. wypłynął. Przypłynął na redę Świnoujścia 21.03./h0400. Czyli
przepływał Zatokę Meksykańską, trawersował Atlantyk i przepływał Cieśniny
Duńskie nieśpiesznie, przez 22 doby (+5/6 dób). Zastanawiąjący jest również zaplanowany
aż 7-dobowy (ostatecznie przyśpieszono wej. o 1d.) postój na redzie
Świnoujścia przed rozładunkiem i to, aż o 3 doby dłużej od potrzeby obniżenia
napełnienia zbiorników lądowych po ostatniej dostawie katarskiej. Efektywność
logistyczna porównywalna z „naszymi” LNGC. Dlaczego?
Fakt, że od 2-3-ch tygodni floty metanowców: Flex_,
Celsius_, GasLog_, Global_, Maran_ wyczekują na
redach terminali załadunkowych w Zatoce Meksykańskiej przed i po załadunkach,
gdyż kończy się sezon grzewczy w Europie i na Dalekim Wschodzie.
To była 5-ta dostawa od Cheniere Marketing
International domykająca I kw. rytmicznie realizowanego kontraktu na 21
ładunków w roku.
Wpłynął 27.03./h0320. Rozładunek 1-dobowy tylko 1048
GWh. To efekt prawie 2-tyg. opóźnienia rozładunku ↑. Z porównania, około 1,2%
ładunku uległo samoregazyfikacji. Wypłynął 28.03./h0840. [279.] - 11-ta
w 2024 r. - 121-sza wytwórczo z USA - 59-ta z Sabine Pass - 34-ta z kontraktu z
CMI.
Poprzednim kwartałem z liczbą dostaw <=11 był I kw. 2022 roku z 10-ma.
Wacław Sałaban, koniec marca 2024 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,