czwartek, 28 marca 2024

Aristarchos po raz 3-ci

…i zrównuje się Asklipios/3 w liczbie zawinięć do Gazoportu. Oba pływając w czarterze Cheniere zrealizowały 5 dostaw z Sabine Pass (w tym 1x chudy spot; 925 GWh - debiutujący Asklipios) i 1-ną z Ingleside (Aristarchos). Tych 5 dostaw kontraktowych w formule DES ma znikomy rozrzut wielkościowy: 3x 1061 + 1065 GWh! Stały się metanowcami regularnie zawijającymi do Świnoujścia.

Załadowany został w Sabine Pass 26-27.02. i tuż po północy 28.02. wypłynął. Przypłynął na redę Świnoujścia 21.03./h0400. Czyli przepływał Zatokę Meksykańską, trawersował Atlantyk i przepływał Cieśniny Duńskie nieśpiesznie, przez 22 doby (+5/6 dób). Zastanawiąjący jest również zaplanowany aż 7-dobowy (ostatecznie przyśpieszono wej. o 1d.) postój na redzie Świnoujścia przed rozładunkiem i to, aż o 3 doby dłużej od potrzeby obniżenia napełnienia zbiorników lądowych po ostatniej dostawie katarskiej. Efektywność logistyczna porównywalna z „naszymi” LNGC. Dlaczego?
Fakt, że od 2-3-ch tygodni floty metanowców: Flex_, Celsius_, GasLog_, Global_, Maran_ wyczekują na redach terminali załadunkowych w Zatoce Meksykańskiej przed i po załadunkach, gdyż kończy się sezon grzewczy w Europie i na Dalekim Wschodzie.

To była 5-ta dostawa od Cheniere Marketing International domykająca I kw. rytmicznie realizowanego kontraktu na 21 ładunków w roku.
Wpłynął 27.03./h0320. Rozładunek 1-dobowy tylko 1048 GWh. To efekt prawie 2-tyg. opóźnienia rozładunku ↑. Z porównania, około 1,2% ładunku uległo samoregazyfikacji. Wypłynął 28.03./h0840. [279.] - 11-ta w 2024 r. - 121-sza wytwórczo z USA - 59-ta z Sabine Pass - 34-ta z kontraktu z CMI.

Poprzednim kwartałem z liczbą dostaw <=11 był I kw. 2022 roku z 10-ma. 

Wacław Sałaban, koniec marca 2024 roku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,