Przerwa 11-dobowa pomiędzy dostawami [276.]/Al
Rekayyat/04-05.03. i dopływającą [277.]/Energy Pacific/ETA 16.03.,
determinuje marzec jako kolejny miesiąc tylko z 4-ma dostawami; po 2 od Qatar
Energy i Cheniere (+płyną [278.]/Al Ghashamiya/8 - ETA 21.03. i [279.]/Aristarchos/3
- ETA 28.03.).
Natomiast 2 „nasze” LNGC w marcu przypłyną z Zat. Meksykańskiej do Europy, ale nie na Bałtyk dla …bezpieczeństwa narodowego (8:15 - następny terminal odbiorczy)! Kolejne dopłyną z Dalekiego Wschodu do Zatoki Meksykańskiej: 1 po gościnnym występie w Korei, 2-gi po debiucie na Oceanie Indyjskim, też wreszcie zadebiutuje na N Atlantyku. Również dla bezpieczeństwa narodowego!
Już po 1-szym tygodniu III (07.03.), zostały na
kwiecień ujawnione*dwie dostawy z Kataru: Al Sadd/4 - ETA 03.04
oraz Al Gattara/6 - ETA 14.04., i będą to 6÷7-ma tegoroczna z Ras
Laffan! Czyli odbiór 7-miu ładunków do połowy IV sugeruje, że w I poł. 2024
roku z obu kontraktów z Qatar Energy wreszcie (1-szy przypadek!) odbierzemy
11 dostaw (przy założeniu realizacji po 2 ładunki w V i VI)!
W przypadku takiego II-go półrocza (z braku funkcjonowania
kontraktu z Venture Global!), łączna liczba 22 dostaw w roku, dałaby import 2x 1 mln ton LNG -
zgodnie z oficjalnym nominałem kontraktów Q-1/2.
W IV import katarski uzupełnią 2 ładunki od Cheniere. Oczywiście (←↑), są to tylko przypuszczenia. Nasz importer się nie chwali co/kiedy - tak dla bezpieczeństwa narodowego!
Wacław Sałaban, marzec 2024 roku.
PS generalnie wpis o niczym szczególnym, z uwagi na nasz kwartalny import LNG, realizowany na < 2/3 „gwizdka” i wyłącznie przez solidnych od lat eksporterów. Pretekstem do jego napisania jest …
* od czasu zawieszenia marszrut przez Kanał Sueski, spowodowanego zamianą
działań na M. Czerwonym - z piractwa na wojnę, wypływające z Ras Laffan Q-Flex w
rejsy okrężne do Europy, w większości od początku marszruty deklarują w
sygnałach AIS porty docelowe wraz z ETA.
10.03. powrócił do Ras Laffan Al Ghariya
jako 1-szy Q-Flex z podróży okrężnej, tam i z powrotem dookoła Afryki w niecałe
60 dób - dobry wynik! Dowózkę zrealizował do Zeebrugge a sam rozładunek, dwu
częściowy z przerwą, trwał aż >4 doby. Mimo obecnego zaangażowania aż 18-tu
Q-Flex w dowózki do Europy (½ już wraca), ich logistyka nie jest szczególnie
intensywna (załadunki/żegluga/pośrednie postoje/rozładunki). To efekt końca
sezonu grzewczego na północnej półkuli. Przykład: Al Sahla 09.03.
popłynął do Indii, z kolejną dostawą po
realizacji dowózki do Świnoujścia, którą zrealizował w okresie
03.12.-20.02.
Gość w białym kitlu wypowiedział się o białej fladze!
Dostał stosowną odpowiedź spod niebiesko--żółtej!!!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,