LNGC kl. 174/HSHI-06/2024, armator Capital Gas Ship Management. Przypłynął po załadunku w Sabine Pass w dn. 24-25.07. To kolejna dostawa kontraktowa od Cheniere Marketing International.
To 3-cia jednostka z floty Capital Gas, na 12 obecnie eksploatowanych, która odwiedziła Świnoujście, po Asklipios x7 i Aristarchos x6. Wszystkie poprzednie ład. były z Sabine Pass x11 i Inglesiede x2.
Zawinął 07.08./h1435*, wypłynął 08.08./h2010. Rozładował 1019 GWh przy nowym stanowisku, jako [377.] dostawę, zarazem 48-mą tegoroczną, 191-szą wytworzoną w USA, a 101-szą z Sabine Pass.
W tym samym czasie (08-09.08.) Kłajpeda gościła metanowiec Nuaijah
kl. 174/DSME-11/2024. Powstał w ramach puli katarskich rezerwacji mocy w
stoczniach koreańskich/chińskich, do rozbudowy floty dla przyszłej obsługi
nowych mocy wytwórczych LNG QatarEnergy.
Nuaijah zacumował do FSRU
Independence (historycznie 226-ty odbiór z LNGC) z ładunkiem z …
Plaquemines, załadowanym w dn. 21-22.07., jako 93-ci wytworzony spot w tym
terminalu. Dla kogo? Czy PGNiG Supply & Trading (PST) / PGNiG - Orlen
mają coś wspólnego z tym zakupem?
Wacław Sałaban, sierpień 2025 roku.
* Aktoras już podczas trawersowania Orkadów (05.08./h0600) zaprzeczał w AIS gotowości do przyjęcia pilotów na Zatoce Pomorskiej 07.08./h0600 - dokładał 6h! A oficjalne nasze źródła do północy 06/07.08. twierdziły, że takie jest ETA. No cóż.
W temacie ETA
OdpowiedzUsuńCiekawe dlaczego Clean Mistral pomimo załadunku w dn. 27-28.07 dostał przydzial na 25.08 ( teraz podaje w ais 26.07 ??? ) a Vivit Americas jest na 20.08 mimo zaladunku 1-2.08
Uwarunkowań jest bez liku.
UsuńOba realizują nieśpiesznie te różne dostawy; spot/kontrakt.
Czyżby "księgowy" w terminalu miał urlop ? Godzina 12 a danych brak. Za 10.08 również
OdpowiedzUsuń