Ostatni raz był w III-2021 r. ze [120.] dostawą
ogółem dla terminala Świnoujście, teraz dowiózł [376.], czyli wymiar
nieobecności w Gazoporcie, to aż 255 odbiorów pomiędzy tymi dowózkami. Czyli
w ostatnich aż >2/3 odbiorów nie był dowózkarzem. W ramach wszelkich dostaw
katarskich uprzednio dowiózł 79-tą, a obecnie 160-tą, czyli
rozdziela je … ½ ogółu katarskich ładunków!*
Natomiast czasowo to 4 lata, 4 miesiące
i 12 dób! WRESZCIE!
Więcej różnych okoliczności związanych z tym metanowcem (jest w grupie moich ulubionych 8/9-ciu Q-Flex!) przedstawiłem w [Al Khuwair z 7-mym, czy z 8-mym zawinięciem?].
W swoim 8-mym zawinięciu (!), dostarczył po raz 7-my dostawę z Ras Laffan, zarazem historycznie 160-tą katarską. Co nie jest jakąś super szczególną dostawą z Ras Laffan, a taka extra szczególna już płynie od nas!
Zawinął 02.08./h0855 - wypłynął 03.08/h1650 - rozładował 1421 GWh. To 18-ta największa dostawa dla Terminala Świnoujście (przy 24-ch >1420 GWh). Jej wymiar jest ciut niższy od dotychczasowej średniej (konsekwencja bezużyteczność Kanału Sueskiego trwa nadal i realizacja dowózki odbyła się wokół Afryki), ale pozycjonowanie Al Khuwair na liście najwydajniejszych dowózkarzy, pomimo obniżenia wymiaru średniej dostawy nie uległo zmianie - nadal jest liderem [do porównania].
***** pis!
Niebywałe:
od 15.06., gdy wypłynął Al Khattiya → AdriaticLNG
Rovigo, do 31.07., czyli przez 46 dób z Kataru wyekspediowano tylko 4
Q-Flex z ładunkami do Europy - trio do Polski; Al Khuwair/29.06. + Al
Kharaitiyat/09.07. + Al Karaana/25.07.! 6h po wypłynięciu Al
Karaana, z Ras Laffan wypłynął 4-ty Q-Flex Al Aamriya/25.07. -
oczywiście do Rovigo.
Czyli w 1,5 miesiąca (do 31.07.) do Europy
wyekspediowano tylko 4 Q-Flex! Natomiast VIII-2025 zainaugurowały Umm Al
Amad/01.08. i płynie do Świnoujścia, oraz Al Utouriya/02.08. do
Rovigo.
Kiedyś, przed inwazją dostaw z USA do Europy +
przed dysfunkcją Kan. Sueskiego od pocz. 2024 r., miesiące z 10-12-ma realizacjami
przez Q-Flex do Europy były standardem!
Obecnie od 01.01.2024 roku (>1,5 r.) do dzisiaj
wśród 112 dostaw przez Q-Flex do Europy, było/są w realizacji: 76
dostaw do Rovigo + 31 do Świnoujścia, a pozostałe 5 dopłynęło do: Zeebrugge
x1,5; Fos-sur-Mer Cavaou x2; Milford Haven x1,5. Obecnie główni olewacze
eksportu z Kataru to: Milford Haven - South Hook LNG Terminal (specjalnie pobudowany pod
zawinięcia Q-Max/Flex!) oraz Zeebrugge. Kiedyś wymiarem ich importu było po >20
ładunków w roku.
W okresie 02.08.-08.09. - w 38 dób odbierzemy 4
dostawy z Ras Laffan (160-ta ÷ 163-cia katarska):
Al Khuwair +Al Kharaitiyat/7 ETA
16.08. +Al Karaana/5 ETA 29.08. +Umm Al Amad/3 ETA 08.09.
A rozszerzając ten peleton o poprzedzającą dost. z
16-17.07. Al Ghashamiya/10 (159-ta katarska), daje to 5 odbiorów w
niecałe 2 miesiące(54 doby). VIII-2025 z 3-ma odbiorami z Kataru, będzie
5-tym takim miesiącem w historii kontraktów z QatarEnergy (V-2019; XI-2020; IV-2021;
IV-2024).
Wacław Sałaban, sierpień 2025 roku.
PS Dla mnie to była szczególna dost. z uwagi na zawinięcie Al Khuwair, ale kolejne dost./zaw.↑ również będą szczególne! Więcej w następnych ich podsumowaniach. To zagęszczenie ↑ jest powrotem do nominalnego wymiaru obu kontraktów z QatarEnergy, po zassaniu aż 20-tu dostaw w 2024 r, przy nominale 18 (rok 2024 był 1-szym w kol. 3-leciu opiewającym na 5 mln ton LNG, czyli 55 dostaw w rozłożeniu 3-lenim: 18+18+19. Co dało odchudzenie 1-szego półrocza 2025 do 7-miu, zamiast regularnych 9-ciu dostaw w 6 miesięcy.
PPS 01.08.2025 r. (po h1500), ilość oficjalnie zapowiadanych zawinięć (ZMPSiŚ x5 + AIS x3) do Gazoportu w VIII-IX wyniosła rekordowe 8 (7+1)! → [376.÷382.] w VIII + [38?.] we IX. W tym czasie St. Pil. (Szczecin Pilot) głosiła o…jednym, najbliższym zawinięciu (za 15h) - Al Khuwair i jego … wypłynięciu dobę później 03.08. - skąd była ta pewność ?!
* Ale zdążył przed istotną zmianą statystyczną, która prawdopodobnie nastąpi niebawem, w 3-ciej dekadzie VIII-2025 r. Więcej napiszę za ok. 3 tygodnie - to szansa dla wierszówkowców na sensacyjny tytuł wywodu o wyższości … !
Jeżeli jesteście zainteresowani statystykami częstotliwości odwiedziń naszego terminala przez poszczególne jednostki to zapraszam ciekawskich do zapoznania się z niepublikowanym dotąd narzędziem
OdpowiedzUsuńmetanowce.go.yj.fr/freq.php
Jest to liczone nie "na skróty" czyli czas od pierwszej dostawy do ostatniej i dzielony na liczbę dostaw, ale dokładniej czyli jest brany pod uwagę każdy odstęp czasowy i wyciągana jest średnia. Można uwzględnić lub nie czas który minął od ostatniej dostawy do chwili obecnej