Poniższe dane publikuję w celu zainspirowania
kogoś, do ewentualnie dalszej obserwacji dokonań terminala Plaguemines - Venture
Global.
Dalsze dokumentowanie rolowania kolejnej grupy
stałych kontrahentów przez Venture Global, w tym PGNiG/Orlen (4 mln t/r LNG),
jest dla mnie … niesatysfakcjonujące.
Jest nie do porównania z satysfakcją ze śledzeniem
logistyki np. Q-Flex/Max (od 2018/2017), Arctic+ (właśnie nastała
reaktywacja terminala Melkøya po remoncie-przeglądzie-modernizacji-rozbudowie), no i „naszych”
pływających na usługach dla innych w ramach bezpieczeństwa narodowego!
Obecna proporcja dla bezpieczeństwa narodowego, to max 19(-1?)
realizacji dla nas, na 67 dowózek. Czyli 19:48(18:49) my-inni
odbiorcy dostaw. Pływa się w ramach naszego czarteru! (6 jednostek XY
Knutsen OAS).
Natomiast, obserwacjom „po terminalach”, np.
Świnoujście; Kłajpeda, Melkøya, Ras Laffan i innych, obserwacje dokonań spotowych
w Plaquemines nie dorównują - są mało interesujące*.
Moja obserwacja Plaguemines trwała od początku 1-szego
zał. (18.11.- 26.12.2024/ Venture Bayou), do załadunku 100-go w
dniach 31.07.-01.08.2025/ Maran Gas Leto.
Rozwlekłości czasowo-logistyczne
załadunek-rozładunek wymuszą jeszcze obserwację (ok. 10-ciu płynących ładunków),
do 2-giej połowy VIII-2025 roku, tj. do czasu ich rozładunku w terminalach
docelowych-importowych-regazyfikujących.*
Po 100-nym załadunku nastąpiła nietypowa >2-dobowa przerwa, przy aż 21 załadunkach w VII-2025!
1-sze równoczesne cumowanie do obu stanowisk
załadunkowych w Plaguemines, było to w dniach 26-30.01. (wodnice wskazują jako
datę zdjęcia z 26/27.01., które odnalazłem po >3-ch miesiącach, ale
identyfikacja nie była trudna) - od lewej:
- Diamond Gas Metropolis pod historycznie
7-mym załadunkiem, następnie dostarczonym do Piombino - FSRU Italis
(15-16.02.), choć początkowo głoszono do Brunsbuttel - Hoegh Gannet,
- Venture Bayou, który zawinął też 26.01.
(1-sze cumowanie do tego stanowiska), ale odcumował dopiero
28.02.(!), jako 16-ty załadunek i chyba zarazem bardzo specyficzny (wywózka „ciężkiego”
LNG?) - odpłynął do Fos-sur-Mer 17-18.03.
Od 16.06.2025 funkcjonuje 3-cie stanowisko
załadunkowe - na WNW od widocznych na zdjęciu.

Określenia [1./2./3.] wg. kolejności oddania do eksploatacji. Załadunek 84. trwał: 04-10.07. (82./05-06.07.; 83./07-08.07.).
Odbiorcy/importerzy
tych 100-tu spotów (9 ładunków w drodze bez
terminala docelowego w AIS):
w Europie (min x74,5):
Niemcy x24 (4 terminale), Francja x12
(3 term.), Belgia x10, Włochy x10 (3 term.),
Niderlandy x9 (2 term.), Wlk. Brytania x6, Grecja x2,5,
Portugalia x1, Litwa x1.
w reszcie Świata (min x15,5):
Egipt x4, Turcja x3,5 (2
term.), Jordania/Bahrajn po 2, Korea/Bangladesz/Japonia/Dominikana po 1.
Szczegóły rozwózek po 26-ciu terminalach, przez 55 różnych LNGC (w tym 3 „nasze” - 4 rozwózki / 6 LNGC x4-5!), mogę udostępnić zainteresowanym (data zał./stanowisko-są 3/LNGC/terminal odbiorczy/data rozładunku.).
Wacław Sałaban, sierpień 2025 roku.
PS Dzisiaj zakończono załadunek: 101. Id'asah od 04.08., a trwa 102. Celsius Gandhinagar od 05.08.
* Podobnie było z Calcasieu Pass - obserwacje trwały do 115-tego załadunku, w okresie 07.02.2022 - 20.02.2023 r. (+ do rozładunku ostatniego spotu). [częściowe podsumowanie po 100 załadunkach + ostatni akapit → nadzieja matką głupich!!!]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,