Al Ruwais zawinie na Bałtyk po raz czwarty. Będzie
to 88 ładunek LNG w Świnoujściu (ETA 22.03.), po zawinięciu British Diamond z
dostawą z Freeport (ETA 13.03.). Poprzednie 3 dowózki (w 2017: [17.], [22.] i w
2019 [70.]) nie były czymś szczególnie wyróżniającym się (1374-1378GWh), typowe
wielkościowo ładunki dowiezione przez Q-Flex z rodowodem ze stoczni DSME. Przypomnę,
jest seniorem wśród Q-Flex (X 2007).
Po 17.01.2020 r., do końca
lutego, z Ras Laffan nie wypłynął żaden Q-Flex z ładunkiem do Polski - Al
Ruwais wypłynął po załadunku wieczorem 01.03.
Czy to efekt średniej
temperatury jesienio-wiosny 2019/20 wyższej od średniej wieloletniej o 3-4oC?
Czy będzie jeszcze jedna dostawa LNG do świnoujskiego terminalu w marcu 2020
roku?
Zamieszczone
zdjęcie jest ciekawostką, na pierwszym planie jest Al Ruwais, czyli Q-Flex.
Pytanie,
jaka jednostka (większa!) jest na drugim planie? Po odpowiedzi, lokalizacja
tego cumowania będzie oczywista :-)
Zdjęcie
zostało wykonane 23/24.11.2019 roku i jest to istotna podpowiedź. Odpowiedzi
udzielę po zawinięciu Al Ruwais :-)
Wacław Sałaban, marzec 2020 r.
Banaś pierwszym OPOZYCJONISTĄ RP!
Zawstydza tym CAŁĄ klasę polityczną w kraju …
zajętą zbawiennym dla nich
koronawirusem.
To może być tylko FSRU Challenger. Stocznia Okpo Daewoo Shipbuilding & Marine Engineering.263000 metrów sześciennych pojemności magazynowej sprawia, że jest największym na świecie FSRU. Ma 55 m szerokości i 345,5 m długości (stąd wystająca rufa poza obrys Al Ruwais).
OdpowiedzUsuńobecnie pełna nazwa to: MOL FSRU CHALLENGER.
Usuń+ czasowa lokalizacja terminalu Dörtyol :-)
Oak spirit 1.04 w świnoujściu
OdpowiedzUsuńWłaśnie aktualizuję zestawienia :-)
OdpowiedzUsuń