Pierwsza zapowiedź o ponownym zawinięciu
Oak Spirit do Świnoujścia została podana przez Stację Pilotów popołudniem
12.03., 20 dni przed zawinięciem (ETA 01.04.) i w momencie, gdy metanowiec był
na środku Zatoki Meksykańskiej, podczas powrotu (pod balastem), po rozładunku w
Rotterdamie (27.02.). Był „na rozdrożu”, gdzie tu płynąć? Do Sabine Pass, skąd
typowo operował, a może do Corpus Christi?
Prawdopodobnie będzie to druga
dostawa (zaległa z 2019 roku) w ramach kontraktu z Cheniere Marketing International. Ubogi event w gazoporcie, z okazji
dostawy pierwszego ładunku od CMI, odbył się 25.07.2019 roku. Nie
zaszczyciła go pani ambasador Georgette Mosbacher, a zamiast prezesów byli przedstawiciele
ministerstw z trzeciego sortu – mało siłowe resorty. Drugiego eventu NIE
będzie. Sojusznik Trump zamknął nas
(bezwizowców!) w strefie Schengen.
Ufff… wskazał nam właściwe miejsce
:-)
Ale jest szansa na nowy
rekord wielkości ładunku niekatarskiego! Oak Spirit ma nominalną poj. 173,4 tys.m3. Będzie to też
debiut ładunku z drugiego terminala wytwórczego (eksportowego) firmy Cheniere - Corpus Christi.
Wacław Sałaban, marzec 2020 r.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,