Druga lipcowa dostawa już
płynie przez Atlantyk. Oak Spirit, po
dobie postoju na kotwicy na redzie Sabine Pass (powrócił z Japonii - terminal w
Yokkaichi), wpłynął na załadunek 10.07. Wypłynął z ładunkiem 11.07. o h1800. Tempo
intensywne, gdyż WYZNACZONY termin wpłynięcia na Zatokę Pomorską 25.07. (zmieniony
z wcześniej określonego na 26.) wymaga pośpiechu, a sezon sztormów tropikalnych
i huraganów wystartował pierwszym sztormem (Barry) w Zatoce Meksykańskiej. 14
czerwca metanowiec trawersował Florydę i rodzime Bahamy (z uwagi na niesioną
banderę).
A może nie zdąży?
Oak Spirit, od momentu przekazania do eksploatacji,
pływa w pięcioletnim (2016-2021) czarterze dla
Cheniere Energy (z Sabine Pass) wraz z siostrzaną jednostką Creole Spirit. Tym samym dobór
jednostki do realizacji obecnej dostawy jednoznacznie sugeruje inaugurację 24-letniego
kontraktu Cheniere Energy z PGNiG, umowy
realizowanej w formule DES (transport i odpowiedzialność po stronie
sprzedawcy/dostawcy)*.
Czy z okazji inauguracji
pierwszego, długoterminowego, kontraktu z amerykańskim podmiotem, w gazoporcie
będzie 25.06. po h1200** hucznie pompatyczny event? Czy odbędzie się hucpa
polityczna podczas tego zawinięcia z wierchuszką polityków, z wojskowymi
orkiestrami zadętymi, harcerzami ZHR, wycieczkami sanatoryjnymi, nie szkolnymi,
gdyż obecnie uczniowie zamiast wakacji biegają z papierami pomiędzy szkołami? Czy
od końca lipca Oak Spirit zdeklasuje
Clean Ocean w byciu medialnym
symbolem amerykańskich dostaw LNG do świnoujskiego terminala?
Aby nie być zniesmaczonym, nie
wybieram się na to zawinięcie. Oak Spirit zawinie jeszcze nie raz do
świnoujskiego terminala.
Wacław Sałaban, połowa lipca 2019 r.
PS Na plaży
w gazoporcie (pomiędzy falochronami centralnym i wschodnim) czuje się reaktywację specustawy o
gazoporcie. Ilość zawinięć obserwowanych z tego miejsca jest już mocno
ograniczona! Zainteresowani bliskim i bezpośrednim widokiem rozładowywanego
metanowca niech nie odkładają wyjazdu na ten spektakl. Obserwacje z tego
miejsca nie będą dla gawiedzi zwanej suwerenem - będą tylko dla reprezentantów narodu.
* Prawdopodobnie
pierwsza dostawa w formule FOB przypłynie do Świnoujścia w 2022 roku, jako
inauguracja kontraktu z Venture Global Calcasieu Pass, z powstającego terminala
Calcasieu Parish.
** Przejęcie
pilota na redzie jest wyznaczone bardzo nietypowo - na h1000. Nie na h0001;
0200; 0600 lub 0700.
Posłanka Bernadeta Pogarda z Łomży PiSuje o …chłystku…
Europosłanka Szydło zalicza trzeci NOKAUT! Może pora zejść z ringu?
Heros odwiedził na redzie metanowiec przez ok. 2,5 godziny. Powód wizyty pewnie pozostanie nieznany.
OdpowiedzUsuńTe ok.2,5h (h1000-1220) cumowania Herosa przy burcie metanowca to:
Usuń1. WIZYTACJA wierchuszli politycznej?
2. Inspekcja autoryzacyjna przed zawinięciem?
3. Dostawa artykułów spożywczych, podobna do obsługi Maran Gas Sparta?
Do wyboru, do KOLORU :-)
Zapewne związane to jest z tą informacją:
OdpowiedzUsuń"Wpłynięcie metanowca do portu w Świnoujściu zaplanowano na 26 lipca. Swój udział zapowiedzieli przedstawiciele rządu RP, a także ambasady USA."
Źródło: https://www.swinoujskie.info/2019/07/23/ambasador-usa-georgette-mosbacher-odwiedzi-w-piatek-swinoujscie-jest-okazja/
Myślę, że Heros dostarczył niestandardowe gadżety propagandowe.
Jednak wszystkie komentarze ustępują temu pod powyżej wymienionym linkiem i pod tytułem wpisu - Ambasador USA Georgette Mosbacher odwiedzi w piątek Świnoujście...:
OdpowiedzUsuń"Mmm świeża krew dla naszych komarów…"
:-)