Dostawy importowe LNG w drugim
półroczu 2019 zainaugurował Al
Ghashamiya, swoim powtórnym w tym roku zawinięciem w dniu 16.07. Była to
64./49. dostawa ogółem/katarska i trzeci pobyt tego Q-Flex w świnoujskim
gazoporcie.
Wymiarowo (nominalnie) najpakowniejszy Q-Flex (217 330 m3)
przewyższa siedmiu swoich braci z Samsunga (SHI) o 330-1130 m3 LNG. Tym
razem dowiózł ładunek również o wielkości energetycznej 1423 GWh - po raz
trzeci. W pojedynczych kubikach LNG największy (+39 i +48 m3).
Ogółem jest to trzecia wielkościowo dostawa odebrana w świnoujskim terminalu.
Kolejna katarska dostawa
(pierwsza sierpniowa) jeszcze nie wypłynęła z Ras Laffan, a będzie to 50. Z
okazji tego zawinięcia na pewno nie
będzie hucznie
pompatycznego eventu, zarazem hucpy politycznej - nie ten
dostawca/eksporter.
Trzecie zawinięcie Al
Ghashamiya obserwowałem naocznie. W kolejnych wpisach zaprezentuję zdjęcia z
wpływania tego metanowca do gazoportu.
Wacław Sałaban, lipiec 2019 r.
PS Dawno
nie pisałem o terminalu w Kłajpedzie (FSRU), gdyż nic szczególnego od dwóch lat
się nie działo. Ilość ładunków zmalała, realizację dostaw opanowały jednostki
ARCTIC+ (3 z 4 metanowców ze zbiornikami sferycznymi) stale operujące z
norweskiego terminala Melkøya.
Tymczasem płynie i po długiej
przerwie w debiutach (od końca IX 2017), pierwszy raz zawinie do Kłajpedy
NEPTUNE. Jednostka FSRU czasowo oddelegowana do roli dowozowca. ETA 21.07. Dowiezie
norweskie LNG, ładunek wielkościowo typowy, około 140 tys.m3.
Gdyby nie to, że FSRU INDEPENDENCE
w marcu przeszedł
przegląd i remont (na miejscu), to można by było spekulować o ich
podmianie!
Europosłanka Beata Szydło nie dostała się do autobusu, chociaż
była jedyną pasażerką :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,