Wstępem do poniższego opisu
obserwacyjnego jest wpis Konwój Q-Flex
do UE z 04.04.2020 roku. Ale ów wpis poprzedziła jeszcze zamieszczona
poniżej obserwacja:
Sytuacja na redzie Ras Laffan,
w dniu 25.03. h1200 CET - 1/3 foty Q-Flex/Max (11+3) z (31+14).
4 (2+2) kolejne jednostki
wpływają do Zatoki Perskiej.
Koniec ciepłego (!) sezonu
zimowego + ograniczona koronawirusem produkcja + spadek cen LNG.
Który metanowiec sposobi się do
drugiej kwietniowej dostawy do świnoujskiego terminala?
Pytanie już nieaktualne –
wiadomo, który płynie do Zatoki Pomorskiej :-)
W dniu 05.04.2020 roku 3
Q-Flex: Al Khattiya (do Zachodniej Europy), Fraiha (Marmara), Al Shamal (Fos-sur-Mer), przepływały Kanał Sueski (w konwoju na N).
To chyba historyczny epizod w dostawach katarskiego LNG do Europy.
Został powtórzony 4 dni później
(09.04.) trójką w składzie: Murwab (Milford
Haven), Al Utouriya (na redę Malty), Al Ghashamiya (Milford Haven). Do tej czwórki nie załapał się Tembek (Aliaga w azjatyckiej części
Turcji) dopływając do Suezu rano 09.04. - Kanał Sueski przepłynął dobę później.
I nie jest to koniec. Płyną
kolejne dwie pary. Aktualny stan jednostek Q-Flex podążających do Europy
(tworzących cd. konwoju) jest w aktualizowanym zestawieniu Zawinięcia
Q-Flex do Europy i Turcji.
W momencie tworzenia tego wpisu
18 na 31 jednostek Q-Flex było zaangażowanych w realizację dostaw europejskich,
w tym 3 powracały po rozładunku.
Wacław Sałaban, kwiecień 2020 roku.
…bez żadnego trybu!
10 lat
temu olano: TERRAIN
AHEAD - pull up, pull up…
Teraz
olano: koronawirus - nie gromadźcie się!
[obywatelu,
maseczki obowiązkowe od 16.04.2020 roku]
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,