sobota, 11 kwietnia 2020

Konwój Q-Flex do UE cz.2

Wstępem do poniższego opisu obserwacyjnego jest wpis Konwój Q-Flex do UE z 04.04.2020 roku. Ale ów wpis poprzedziła jeszcze zamieszczona poniżej obserwacja:


Sytuacja na redzie Ras Laffan, w dniu 25.03. h1200 CET - 1/3 foty Q-Flex/Max (11+3) z (31+14).
4 (2+2) kolejne jednostki wpływają do Zatoki Perskiej.
Koniec ciepłego (!) sezonu zimowego + ograniczona koronawirusem produkcja + spadek cen LNG.
Który metanowiec sposobi się do drugiej kwietniowej dostawy do świnoujskiego terminala?
Pytanie już nieaktualne – wiadomo, który płynie do Zatoki Pomorskiej :-)


W dniu 05.04.2020 roku 3 Q-Flex: Al Khattiya (do Zachodniej Europy), Fraiha (Marmara), Al Shamal (Fos-sur-Mer), przepływały Kanał Sueski (w konwoju na N). To chyba historyczny epizod w dostawach katarskiego LNG do Europy.
Został powtórzony 4 dni później (09.04.) trójką w składzie: Murwab (Milford Haven), Al Utouriya (na redę Malty), Al Ghashamiya (Milford Haven). Do tej czwórki nie załapał się Tembek (Aliaga w azjatyckiej części Turcji) dopływając do Suezu rano 09.04. - Kanał Sueski przepłynął dobę później.


I nie jest to koniec. Płyną kolejne dwie pary. Aktualny stan jednostek Q-Flex podążających do Europy (tworzących cd. konwoju) jest w aktualizowanym zestawieniu Zawinięcia Q-Flex do Europy i Turcji.
W momencie tworzenia tego wpisu 18 na 31 jednostek Q-Flex było zaangażowanych w realizację dostaw europejskich, w tym 3 powracały po rozładunku.

Wacław Sałaban, kwiecień 2020 roku.

…bez żadnego trybu!


10 lat temu olano: TERRAIN AHEAD - pull up, pull up…
Teraz olano: koronawirus - nie gromadźcie się!

[obywatelu, maseczki obowiązkowe od 16.04.2020 roku]

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,