czwartek, 2 kwietnia 2020

Oak Spirit powtórnie

Oak Spirit zdążył w 14 dób odbyć podróż pomiędzy dwoma zatokami. Wypłynął z Zat. Meksykańskiej wieczorem 17.03., a przypłynął do Zatoki Pomorskiej wieczorem 31.03. Do gazoportu wpłynął planowo w nocy 01.04. (na poważnie! - tegoroczny prima aprilis będzie 10.05.!), tuż po h0300. Wypłynął ze świnoujskiego terminala rano 02.04.o h0640.

 

   

Cicho było/jest o tej dostawie, cicho, pomimo że ładunek z nowego źródła wytwórczego - z terminalu Corpus Christi. Cicho, mimo że to chyba druga dostawa z kontraktu długoterminowego z Cheniere Marketing International, ciułanego obecnie po 2 ładunki rocznie (lata 2019-2022), i to z odwołaną drugą dostawą w poprzednim roku! Czyżby to była ta zaległa ubiegłoroczna? Tajne przez poufne. Jeszcze ktoś spyta o cenę za te m3! Nie, okolicznościowego eventu w terminalu nie było.:-)


Tę dostawę w swoich zestawieniach klasyfikuję jako 2-gi ładunek kontraktowy od CMI. Przemawia za tym metanowiec powtórnie dowożący, będący w stałym czarterze Cheniere oraz terminal Corpus Christi, który był wymieniany jako docelowy wytwórca, po początkowych dostawach z Sabine Pass. Oba terminale są firmy Cheniere.
Sam ładunek wielkościowo był skromny (1055GWh), jak na klasę tego metanowca. Uprzednio w debiucie [65.], dowiózł 1094GWh, co jest drugim największym ładunkiem niekatarskim.
To była dostawa; [89.] ogółem, [29.] niekatarska, [17.] z USA, pierwsza z Corpus Christi.

Wacław Sałaban, kwiecień 2020 r.

1 komentarz:

  1. Al khuwair następny w świnoujściu (deklaruje skagen na 15.04)

    OdpowiedzUsuń

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,