Oak Spirit zdążył
w 14 dób odbyć podróż pomiędzy dwoma zatokami. Wypłynął z Zat.
Meksykańskiej wieczorem 17.03., a przypłynął do Zatoki Pomorskiej wieczorem
31.03. Do gazoportu wpłynął planowo w nocy 01.04. (na poważnie! - tegoroczny
prima aprilis będzie 10.05.!), tuż po h0300. Wypłynął ze świnoujskiego
terminala rano 02.04.o h0640.
Cicho było/jest o tej dostawie,
cicho, pomimo że ładunek z nowego źródła wytwórczego - z terminalu Corpus Christi. Cicho, mimo że to chyba
druga dostawa z kontraktu długoterminowego z Cheniere Marketing International, ciułanego obecnie po 2 ładunki
rocznie (lata 2019-2022), i to z odwołaną drugą dostawą w poprzednim roku!
Czyżby to była ta zaległa ubiegłoroczna? Tajne przez poufne. Jeszcze ktoś spyta o cenę za te m3!
Nie, okolicznościowego eventu w terminalu nie było.:-)
Tę dostawę w swoich
zestawieniach klasyfikuję jako 2-gi ładunek kontraktowy od CMI. Przemawia za
tym metanowiec powtórnie dowożący, będący w stałym czarterze Cheniere oraz
terminal Corpus Christi, który był wymieniany jako docelowy wytwórca, po
początkowych dostawach z Sabine Pass. Oba terminale są firmy Cheniere.
Sam ładunek wielkościowo był
skromny (1055GWh), jak na klasę tego metanowca. Uprzednio w debiucie [65.],
dowiózł 1094GWh, co jest drugim
największym ładunkiem niekatarskim.
To była dostawa; [89.] ogółem, [29.] niekatarska, [17.]
z USA, pierwsza z Corpus Christi.
Al khuwair następny w świnoujściu (deklaruje skagen na 15.04)
OdpowiedzUsuń