Zagęszczają się katarskie
dostawy w II kwartale, zgodnie z analizą obserwacyjną zawartą na końcu
podsumowania importu LNG
w I kwartale 2020 roku.
Drugą dostawę kwietniową od
Qatargas dowiezie 17.04. Al Khuwair, goniący Al Nuaman w liczbie zawinięć na
Zatokę Pomorską – będzie 5:8. Gdyby odliczyć 2 dostawy rozruchowe i jedyną
katarską spotową, to byłoby pod koniec kwietnia 5:5 :-)
Ładunki dostarczane przez Al
Khuwair są z tych obfitszych: [5.]-1421/[9.]-1431/[37.]-1421/[66.]-1419 GWh. Ta czwarta i ostatnia była [50.] katarską.
Wśród 8 największych
ładunków przyjętych przez terminal Świnoujście, aż 3 dowiózł ten Q-Flex, w
tym drugi z dotychczas największych. Determinuje to zbudowanie metanowca w
stoczni SHI.
Teraz płynie z zanurzeniem
identycznym jak w pierwszych trzech zrealizowanych dostawach tzn.12,3m, a w
czwartej [66.] wynosiło 12,2m.
Na koniec inne spostrzeżenie, w
przywołanym opracowaniu o I kwartale i porównaniu z rekordowym II kwartałem
2019 roku, pisałem o dysproporcjach podklasowych Q-Flex (DSME:SHI÷HHI) w
liczbie ich zawinięć do Świnoujścia. Oba Q-Flex zmierzające do naszego
terminala, z kwietniowym terminem zawinięcia, nie powstały w stoczni DSME.
Przypadek?
↑ ↓ 31.01.2020 roku, na
kotwicowisku przy Gibraltarze, w drodze powrotnej po rozładunku w Milford Haven
(25.01.).
Tę podróż (do Milford Haven) i
obecną do Świnoujścia, przedzieliła dostawa do Zeebrugge (05.03.). Obecna to
trzecia, kolejna europejska, marszruta z wypłynięciami z Ras Laffan w dniach
09.01./17.02./26.03.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,