niedziela, 5 kwietnia 2020

Al Khuwair piąty raz

Zagęszczają się katarskie dostawy w II kwartale, zgodnie z analizą obserwacyjną zawartą na końcu podsumowania importu LNG w I kwartale 2020 roku.
Drugą dostawę kwietniową od Qatargas dowiezie 17.04. Al Khuwair, goniący Al Nuaman w liczbie zawinięć na Zatokę Pomorską – będzie 5:8. Gdyby odliczyć 2 dostawy rozruchowe i jedyną katarską spotową, to byłoby pod koniec kwietnia 5:5 :-)

Ładunki dostarczane przez Al Khuwair są z tych obfitszych: [5.]-1421/[9.]-1431/[37.]-1421/[66.]-1419 GWh. Ta czwarta i ostatnia była [50.] katarską. Wśród 8 największych ładunków przyjętych przez terminal Świnoujście, aż 3 dowiózł ten Q-Flex, w tym drugi z dotychczas największych. Determinuje to zbudowanie metanowca w stoczni SHI.
Teraz płynie z zanurzeniem identycznym jak w pierwszych trzech zrealizowanych dostawach tzn.12,3m, a w czwartej [66.] wynosiło 12,2m.

Na koniec inne spostrzeżenie, w przywołanym opracowaniu o I kwartale i porównaniu z rekordowym II kwartałem 2019 roku, pisałem o dysproporcjach podklasowych Q-Flex (DSME:SHI÷HHI) w liczbie ich zawinięć do Świnoujścia. Oba Q-Flex zmierzające do naszego terminala, z kwietniowym terminem zawinięcia, nie powstały w stoczni DSME. Przypadek?

↑ ↓ 31.01.2020 roku, na kotwicowisku przy Gibraltarze, w drodze powrotnej po rozładunku w Milford Haven (25.01.).

Tę podróż (do Milford Haven) i obecną do Świnoujścia, przedzieliła dostawa do Zeebrugge (05.03.). Obecna to trzecia, kolejna europejska, marszruta z wypłynięciami z Ras Laffan w dniach 09.01./17.02./26.03.

Wacław Sałaban, kwiecień 2020 rok.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,