Przypłynie do Świnoujścia
14.05. z Freeport*, z drugą dostawą z tego terminala eksportowego. Będzie to
przeciętny wielkościowo ładunek, ograniczony nominalną pojemnością tego
metanowca (160 tys.m3), powstałego w 2014 roku w stoczni SHI. Czyli Cool Runner jest jedną z ostatnich
powstałych jednostek z napędem jednośrubowym, przed obecnie konwencjonalnym
typem o pojemności 170-180 tys.m3 z napędem dwuśrubowym. Cool
Runner pływa pod banderą Malty.
Thenamaris LNG jest kolejnym greckim armatorem/operatorem
debiutującym w Świnoujściu. Ma do dyspozycji 3 siostrzane jednostki: Cool Voyager**(2013), Cool Runner(2014), Cool Explorer(2015). Armator ów ma w
budowie kolejne 2 metanowce (Cool Discoverer, Cool Racer), zlecone konkuren-cyjnej
stoczni HHI, z terminami odbioru 2020/2021. Oczywiście będą to jednostki o
pojemności nominalnej ok. 174 tys.m3.
Wacław Sałaban, kwiecień 2020 roku.
** Jest na liście statków posiadających aktualną autoryzację do zawinięcia do Terminalu LNG w Świnoujściu.
Ten komentarz został usunięty przez administratora bloga.
OdpowiedzUsuń