środa, 7 kwietnia 2021

Al Ghariya wreszcie ponownie

Debiutował 11.03.2018 roku z [27.] dostawą. Teraz zawinie po raz wtóry z [123.] (ETA 18.04.), po 3 latach, 1 miesiącu i 1 tygodniu, oraz po 95 innych dostawach.

Jeszcze jest w grupie 6 Q-Flex z pojedynczymi zawinięciami do Gazoportu Świnoujście i jest drugim najdawniej debiutującym. Bezwzględnym liderem jest Umm Al Amad - 4,5 roku temu(!), który jest też liderem w kategorii najmniejszy ładunek (1363 GWh) dowieziony przez Q-Flex do Terminalu Świnoujście. Dla odmiany Al Ghariya (z jednym ładunkiem!) jest liderem jako dostawca największego (1384 GWh) ładunku, ale w grupie tych dowiezionych przez Q-Flex z rodowodem ze stoczni DSME. Dwa pojedyncze zawinięcia i wielkościowo 2 skrajne ładunki.
Średnia z 41 dostaw grupy „DSME” wynosi 1376 GWh. Dla porównania, średnia z 39 dostaw dostarczonych przez Q-Flex ze stoczni SHI/HHI wynosi 1418 GWh. Różnica to >6300 m3LNG!*

W tej podróży jest pierwszym Q-Flex który przepływał Kanał Sueski po jego zaszpuntowaniu (określenie „zablokowanie” pozostawiam dla działań militarnych). Przeprawiał się wraz z Al Gattara, ale poprzedzał go w konwoju. Zaliczył dobę poślizgu w oczekiwaniu na wejście do Kanału, przeprawa nastąpiła 06.04. zamiast 05.04. Al Gattara miał +2 doby w oczekiwaniu.

Al Ghariya został zbudowany przez stocznię Daewoo. Został przekazany 13 lat temu (w I 2008), w drugiej grupie Q-Flex liczącej 4 jednostki, wraz z Duhail, w czarter dla Qatargas oraz z Al Oraiq i Murwab, oba dla RasGas - ale to już tylko historyczna wspominka.

15.07.2020 r. Postój na kotwicy pomiędzy dzielonym rozładunkiem w terminalu Revithoussa (11/17.07.2020).
Grecki terminal może rozładować Q-Flex jedynie na raty.

Własna obserwacja: od debiutu w Świnoujściu (III 2018), Al Ghariya obecnie odbywa 12 podróż za Suez (do Europy +Turcja) i jest to średnia częstotliwość dla 31 Q-Flex. W tym czasie zrealizował po jednej dostawie do Świnoujścia, Zeebrugge i Revithoussa (zdjęcie ↑), oraz aż 8 do Milford Haven! Przypomnę, w owym czasie jednostki Q-Flex gościło 15 terminali europejskich i 3 tureckie, a Milford Haven odebrał ok. 26% tych ładunków. Nie potrafię wyjaśnić tej „specjalizacji” Al Ghariya - może analiza udziałów właścicielskich tej jednostki i powiązań armator/zarządca/operator/menager itd. coś by podpowiedziała?

Wacław Sałaban, kwiecień 2021 roku.

* inny wymiar takiego rozkurzu jest TUTAJ i się chwalą!

Po French Open, Miami Open to kolejny sukces
ministra od kulturki, od dziewictwa NARODOWEGO i od fikołków!


 


Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,