Al Ghariya zawinął planowo 18.04. (h0850) z dopiero 10 tegoroczną dostawą i optymalnie z 6 ład. katarskim w tym roku. W swoim drugim zawinięciu do Świnoujścia dostarczył wielkościowo nieszczególny ładunek (1378 GWh), typowy dla rodowodu ze stoczni DSME. Odpłynął też typowo, późnym popołudniem (tuż po h1700) 19.04.
***** ***
Zapowiedź
szóstego zawinięcia Al Khattiya ETA
28.04., który ryczy „EUROPE” (AIS) od wypłynięcia z Zatoki Perskiej,
nie poprawi dysproporcji w wielkości odebranego importu LNG pomiędzy pierwszymi
półroczami 2020 i 2021, mimo(!) zagęszczenia 3 dostaw katarskich w kwietniu.
O
tym Q-Flex wielokrotnie pisałem*. Za 8 dni Al
Khattiya dołączy do ścisłego grona metanowców najczęściej zawijających do
Świnoujścia. Tym razem dostarczy 4 ładunek w kwietniu, 11 tegoroczny, ogółem
82. katarski i [124.]. Wielkościowo płynąca dostawa nie będzie czymś
szczególnym - dotychczasowe w GWh:1382/1379/1378/1377/1378, przy średniej 1376
dla tej grupy Q-Flex (DSME).
***** ***
Natomiast
płynący z Freeport Stena Clear Sky,
po załadunku w dniach 17-18.04., z ETA 065.05. w Świnoujściu, poprawi ową
dysproporcję importową (I p.2020 : I p.2021). Najbardziej fotogeniczny
metanowiec, z dotychczas zawijających, ponownie odwiedzi Gazoport Świnoujście. Uprzednio
dostarczył 3 ładunek z Hackberry (teraz 3 z Freeport), zamykając import w roku
2020. Opóźnione dopłynięcie i rozładunek
odbył się w dniach 26-27.12., z opóźnionym (sztormowy wiatr) wypłynięciem
28.12.2020 roku.
To
ten płynący obecnie ładunek z Zatoki Meksykańskiej, pewnie zagęścił odbiór
dostaw z Zatoki Perskiej do 3 w kwietniu.
Wacław Sałaban, kwiecień 2021 roku.
* zainteresowanym polecam okienko wyszukiwarki na
blogu, po lewej stronie górnego paska.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,