Ostatnią dostawę LNG do Terminalu Świnoujście w 2020 roku zrealizuje Stena Clear Sky,ETA 24.12. Będzie to historycznie 3 ładunek spotowy z Hackberry (wszystkie w 2020) i debiut w Świnoujściu, ale NIE na Bałtyku :-)
29.11.2020 r.- Gibraltar, postój pod balastem przed
żeglugą do Hackberry, na załadunek w dn. 11-12.12. dostawy do Świnoujścia.
17.09.2019 r. – zawinięcie do Kłajpedy i debiut na
Bałtyku.
Powyższe zdjęcia prezentują drugie malowanie metanowca, po przeglądzie klasowym w 2016 roku. Stena Clear Sky został oddany do eksploatacji w V 2011 roku w stoczni DSME, ma poj. nominalną 173,4 tys.m3, armatorem jest Stena Bulk, który posiada jeszcze 2 metanowce: Stena BlueSky (2006) i siostrzaną jednostkę Stena Crystal Sky (też V 2011). Poniżej zdjęcia Stena Clear Sky w pierwotnym malowaniu:
O Stena Clear Sky pisywałem w kontekście zaskakującej dostawy do Kłajpedy z Montoir, pośrednio z Zeebrugge, a faktycznie jamalskiego LNG z Sabetta, w ramach reeksportu przez TOTAL. Uff…
Oczywiście,
oficjalne źródła informacji o zawinięciach do Świnoujścia (ZMPSiŚ/UM
Szczecin/Stacja Pilotów) na razie milczą. PGNiG/Gaz-System/Polskie LNG zawsze
milczą! Ale sam terminal intensywnie regazyfikuje ostatnią dostawę z ponad ¾ mocy!
:-)
Uwaga,
w świątecznych dniach 24-25.12. falochron centralny w Świnoujściu będzie niedostępny!
Ale termin zawinięcia (24.12.) jest wybitnie bliski do terminu zapowiadanego
wypłynięcia (12.12.). Czy 11,75 dób wystarczy na dopłynięcie, przez Zatokę
Meksykańską, Atlantyk i na Bałtyk? Mimo średniej prędkości ponad 20 węzłów,
płynącego metanowca, mam wątpliwości. Aktualizacje: ETA 25.12. h0000 0600.
Wacław Sałaban, grudzień 2020 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,