czwartek, 3 grudnia 2020

Po przebazowaniu flota ARCTIC+ rozpłynęła się po Świecie

[Przebazowanie floty ARCTIC+]

Sytuacja na początku kolejnego miesiąca przebazowania - rozmieszczenie floty w dniu 02.12. h2100.

Arctic Princess w drodze z Soyo/Angola do Singapuru, początkowo głosił do Pyeongtaek/Korea.

Arctic Lady po remoncie w Setubal - w drodze do Idku/Egipt. ETA 05.12.

Arctic Discoverer po załadunku w Freeport płynie do Dalian/Chiny z ETA 08.01.2021.

Arctic Aurora w drodze z Freeport, przez Kanał Panamski, do Manzanillo/Meksyk z ETA 03.12.

Arctic Voyager po załadunku w Savannah płynie do Kłajpedy z ETA 16.12. Będzie to pierwsza dostawa od tego wytwórcy dla Litwy.

Tymczasem do Kłajpedy 02.12. zawinął BW Lilac z Hackberry, to pierwsza dostawa z tego terminalu do Kłajpedy.

Czyli flota ARCTIC +, po zaspokojeniu pilnych potrzeb Kłajpedy, oddała się obsłudze dostaw przez wszystkie Oceany.

FSRU LNG Croatia, po ostatnich pracach wykończeniowych, wypłynął 21.11. ze stoczni Viktor Lenac w Rijece i popłynął po ładunek startowy do Sagunto (hiszpański reeksport). Załadunek odbył się w dniach 25-28.11. Po napełnieniu powrócił w miejsce powstania chorwackiego terminalu LNG przy wyspie Krk. Zacumował „na stałe” po południu 01.12. To kiedy ponownie ten metanowiec będzie w …drodze? Planowany termin uruchomienia terminalu z początkiem 2021 roku, chyba jest niezagrożony.

***** ***

Obecnie na akwenie wokół UE operują tylko 2 Q-Flex (Al Sahla/Revithoussa; Al Sadd/Świnoujście) i od dawna nie ma jednostki Q-Max.
W miesiącach III-V 2020 roku z Ras Laffan do Europy (+Turcja) odprawiono rekordowe po 16-18 ładunków (liczone tylko Q-Flex), natomiast we IX-7, w X-5, a w XI tylko 3! (↑+Al Hamla/Aliaga). NUDA.

Wacław Sałaban, grudzień 2020 roku.



Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,