Sytuacja na początku kolejnego miesiąca przebazowania - rozmieszczenie floty w dniu 02.12. h2100.
Arctic Princess w drodze z Soyo/Angola do Singapuru, początkowo głosił do Pyeongtaek/Korea.
Arctic Lady po remoncie w Setubal - w drodze do Idku/Egipt. ETA 05.12.
Arctic Discoverer po załadunku w Freeport płynie do Dalian/Chiny z ETA 08.01.2021.
Arctic Aurora w drodze z Freeport, przez Kanał Panamski, do Manzanillo/Meksyk z ETA 03.12.
Arctic Voyager po załadunku w Savannah płynie do Kłajpedy z ETA 16.12. Będzie to pierwsza dostawa od tego wytwórcy dla Litwy.
Tymczasem do Kłajpedy 02.12. zawinął BW Lilac z Hackberry, to pierwsza dostawa z tego terminalu do Kłajpedy.
Czyli
flota ARCTIC +, po zaspokojeniu pilnych potrzeb Kłajpedy, oddała się obsłudze
dostaw przez wszystkie Oceany.
FSRU LNG Croatia, po ostatnich pracach wykończeniowych, wypłynął 21.11. ze stoczni Viktor Lenac w Rijece i popłynął po ładunek startowy do Sagunto (hiszpański reeksport). Załadunek odbył się w dniach 25-28.11. Po napełnieniu powrócił w miejsce powstania chorwackiego terminalu LNG przy wyspie Krk. Zacumował „na stałe” po południu 01.12. To kiedy ponownie ten metanowiec będzie w …drodze? Planowany termin uruchomienia terminalu z początkiem 2021 roku, chyba jest niezagrożony.
***** ***
Obecnie
na akwenie wokół UE operują tylko 2 Q-Flex (Al Sahla/Revithoussa; Al
Sadd/Świnoujście) i od dawna nie ma jednostki
Q-Max.
W
miesiącach III-V 2020 roku z Ras Laffan do Europy (+Turcja) odprawiono
rekordowe po 16-18 ładunków (liczone tylko Q-Flex), natomiast we IX-7, w X-5, a
w XI tylko 3! (↑+Al Hamla/Aliaga).
NUDA.
Wacław Sałaban, grudzień 2020
roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,