Po przebudowie były metanowiec Golar Viking, obecnie FSRU LNG Croatia, zawinął 14.10.2020 roku do portu Kostrena obok Rijeki. Przybył w okolicę stałego miejsca bazowania przy wyspie Krk, gdzie powstanie chorwacki terminal LNG.
Kilka
klocków dołożono na rufie i dziobie (m.in. agregaty + nagrzewnica wody
morskiej).
Oficjalne uruchomienie chorwackiego
terminalu jest planowane 01.01.2021 roku. Terminal na wyspie Krk będzie miał
zdolność wytworzenia do 2,6 mld m3 gazu ziemnego rocznie. Czas
czarteru LNG Croatia wynosi min. 10 lat, podobno pierwszy załadunek nastąpi w
formie statek-statek na Adriatyku.
Acha, cały projekt chorwackiego
FSRU (zakup metanowca, jego przebudowa, budowa infrastruktury cumowniczo-lądowej)
ma mniejszy koszt od rycia kanału Zatoka Gdańska - Zalew Wiślany o głęb.5m.
Dodatkowo w 2/5 jest
finansowany z funduszy EU, w ramach instrumentu „Łącząc Europę”.
Tak powstaje drugi FSRU, po Independence, w istotnym rynkowo sąsiedztwie Terminalu Świnoujście.
Wacław
Sałaban, październik 2020 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,