Importowy listopad zainauguruje Tembek (ETA 02/03.11.) z 15 dostawą katarską w 2020 roku, a 6 w drugim półroczu. Czyli do końca 2020 (po zawinięciu tego Q-Flex) przypłyną jeszcze 3 dostawy z Kataru i będą to prawdopodobnie ostatnie dostawy tegoroczne.
Piszę to, pamiętając o 39 obiecanych/zapowiadanych/trąbionych ładunkach na 2020 rok. Pierwsze półrocze zamknęło się obficie i bardzo różnorodnie - po 21 dostawach, drugie prawdopodobnie skończy się tylko na …trzynastu.
Trzecie ogółem zawinięcie Tembek na Bałtyk, mimo determinującego rodowodu (pierwszy Q-Flex powstały w SHI - XI 2007), nie zapowiada szczególnie dużego ładunku. Te szczególnie duże są od 1420 GWh. Natomiast poprzednie 2 dostarczone tą jednostką to: 1412/1413 GWh - dost. [34.] i [59.].
Przed
tą pierwszą dostawą w XI - [109.], X zakończy zapowiadane na 27.10. zawinięcie
Neo Energy.
Oczywiście,
brak jest informacji o handlowym rodowodzie 108 dostawy ogółem, 22
amerykańskiej i 13 z terminalu Sabine Pass (wśród nich były 2 ładunki długo-kontraktowe
i spot dla ERU Trading). Ładunek Neo
Energy może być czwartym w
ramach kontraktu z Cheniere Marketing International, obowiązującego od 2019 roku
i opiewającego na 2 ładunki rocznie. Ale również może być to ładunek spotowy.
W
2019 zrealizowano tylko jedną dostawę w ramach kontraktu z CMI - [65.],
przekładając drugą na 2020 rok. W tym roku były dotychczas dwie zwózki: [89.] -
zaległa i z Corpus Christi (drugi terminal Cheniere), oraz [92.].
Nieinformowanie
o handlowym rodowodzie dostaw (wytwórcy nie są do ukrycia!), jest
tradycyjnym zachowaniem polskiego importera i to mimo ostatniej spektakularnej otwartości
Gaz-System, który kilka dni temu otwarcie zapowiedział, że w dniach rozbrajania
Tallboya nie będą prowadzone dostawy LNG do Terminalu Świnoujście! Ufff …! Co
za otwartość komunikacyjna (krótkotrwała) o dostawach!
Wacław Sałaban, październik
2020 roku.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,