Taki komunikat ukazał się popołudniu 14.10. na www ZMPSiŚ, po tym, gdy w Terminalu Świnoujście poprzedniej doby zwiększono moc regazyfikacji. Po „usunięciu” Tallboya!
TEN
jest armatorem z potężną flotą zbiornikowców, liczącą ponad 60 jednostek. W
posiadaniu tego armatora jest jeszcze jeden metanowiec, Maria Energy (2016) i w budowie kolejny (2021) - oba z HHI o
pojemności 174 tys.m3.
Neo Energy wypłynął z terminalu Sabine Pass 13.10. po h2300 CEST, z ETA 27.10. To oznacza:
-
październik będzie w TŚ kolejnym miesiącem z jedną dostawą katarską i tylko
dwoma łącznie,
- prawdopodobnie
będzie to 2 nominalna w 2020 roku dostawa kontraktowa od Cheniere MI,
-
będzie to 52 różny metanowiec w GŚ, 26 nie Q-Flex, 48 membranowy,
- będzie w grupie 8* najstarszych metanowców (starszych od Q-Flex) odwiedzających Świnoujście.
Cieszy ta znaczna różnorodność zawijających do Świnoujścia metanowców (52 na 108 dostaw!)**, zwłaszcza przed nadchodzącymi latami monotonii w zwózce amerykańskiego LNG.
SABINE PASS 22-23.03. > BILBAO 06-07.04.
POINT FORTIN 20-22.04. > BARCELONA 13-14.05.
?
BONNY 26-27.07. > KARTAGENA 15-16.08.
POINT FORTIN 05-06.09. > MANZANILLO 22-23.09.
SABINE PASS 11-13.10. > ŚWINOUJŚCIE 27-??.10.
Wacław Sałaban, październik 2020 roku.
* LNG Sokoto (2002); Bilbao Knutsen (2004); Iberica
Knutsen, Methane Lydon Volney, Arctic Discoverer, _Princess, _Voyager (2006).
Dodatkową ciekawostką jest fakt, że KAŻDY z tych metanowców jest z innej
stoczni :-)
** oczami wyobraźni widzę decydenta z PGNiG,
który siedzi przed monitorem (z AIS): „A teraz niech przypłynie” i …
KLIK! :-)
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,