środa, 11 listopada 2020

Przebazowanie floty ARCTIC+

W 2020 roku, do momentu ostatecznej awarii (pożar 29.09.), z terminalu Melkøya wyekspediowano 43 ładunki LNG. W ostatnich latach (2017-2019) załadowywano 70-73 dostawy w roku, ładunki co 4-5 dni.

Ostatni został załadowany Arctic Voyager w dniach 09-10.09., a portem odbioru był Rotterdam, skąd po rozładunku popłynął do Bonny (załadunek), do Sines (rozładunek) i do USA - tabela poniżej. Przypomnę, ten metanowiec w 2020 roku, w okresie epidemii, więcej pływał na kotwicy niż żeglował. Po okresie 65 dób bezczynności i kotwiczenia na redzie Hammerfest (01.03.-04.05.) dokonano załadunku i metanowiec przemieścił się na kolejny postój na redzie Skagen (11.05.-19.06.). Ostatecznie ładunek dostarczono do Bilbao 24.06. Czyli po 50 dniach od załadunku! To jest turbinowiec bez systemu ponownego skraplanie gazu powstałego w wyniku samoregazyfikacji.

Wśród ostatnich 4 dostaw wyekspediowanych z Melkøya, poza ostatnią wymienioną, dwie były do Kłajpedy i jedna do Barcelony (LNG Alliance). Metanowce Arctic Aurora i Arctic Pricess, po rozładunkach w Kłajpedzie, popłynęły od razu do USA (Freeport/Corpus Christi). Tak rozpoczęło się przebazowanie floty ARCTIC+.

Kolejny reprezentant floty zadedykowanej logistycznie do norweskiego terminalu LNG, Arctic Discoverer, po realizacji dostawy do Huelva (27-28.08.), powracając (z postojem przy Skagen) został zawrócony przy Lofotach do Falmouth. Początkowo 3 doby pętał się w okolicy po La Manche, następnie 3,5 doby kotwiczył na redzie Falmouth. 29.09., czyli 32 doby po rozładunku w Huelva, popłynął do USA.

Ostatni, Arctic Lady, po mało intensywnej w środku roku rozwózce LNG po francuskich terminalach importowych, w czym się specjalizuje, ostatecznie dotarł 19.10. do portu-stoczni Setubal, gdzie przechodzi remont.

Realizacja dostaw ładunków nienorweskich przez flotę ARCTIC+ po zamknięciu terminalu Melkøya:                                                                             załadunek                                                     rozładunek            nr dostawy 
                                                                                                                                                                                                         w Kłajpedzie

1

Arctic Aurora

Freeport

23-25.09.

Kłajpeda

08-10.10.

84

1

Arctic Princes

Corpus Christi

03-04.10.

Kłajpeda

21-22.10.

85

1

Arctic Voyager

Bonny

17-19.10.

Sines

30-31.10

 

1

Arctic Discoverer

Sabine Pass

22-24.10.

Kłajpeda

10-11.11.

86

2

Arctic Aurora

Freeport

oczekuje

 

2

Arctic Princess

Soyo

ETA 14.11.

 

2

Arctic Voyager

USA?

?

 

Wacław Sałaban, listopad 2020 roku. 

Suweren patrzy, widzi i obserwuje, jak hołota polityczna dała sobie dwa tygodnie w pełni płatnego urlopu w okresie wzmożenia epidemii. Nie ma ich. 
A wszystko przez to, że jeden zwykły KURDUPEL, stary kawaler, ale specjalista od rodziny i dzieci, do niedawna przy mamusi oraz bez konta, bez prawa jazdy, nadal nie potrafi obsłużyć komputera w zakresie zalogowania i głosowania przez internet. Ale …w końcu im się to należy, gdy suweren szykuje się do NARODOWEJ KWARANTANNY.

Fakt, liczba testów pikuje w dół, ale liczba zarażanych się stabilizuje!

Czyli, rząd się sam wyżywi!

Różnica znaczeniowa pomiędzy W*********Ć, a W*******  **Ć jest istotna!
Czem prędzej się wybierajcie, jest skierowane do stosownego ogółu,
kogo LAĆ jest skierowaniem do konkretnego zwykłego posła.

Brak komentarzy:

Publikowanie komentarza

szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,