W grecko-norweskiej rywalizacji o zlecenia czarterowe od PGNiG jest 0:1.
Przez
PGNiG Supply & Trading została zawarta
umowa czarterowa z Knutsen OAS Shipping
- armatorem floty liczącej 13 metanowców (masowych) i 6 budowanych z terminem
odbioru w latach 2022-2023. Dwa ostatnie z powstających zostały wyczarterowane
przez PGNiG. Kontrakt czarterowy jest zawarty na 10 lat z możliwością
przedłużenia*.
O
tych dwóch zarezerwowanych czarterowo metanowcach można napisać:
-
będą w naszym narodowym, biało-czerwonym
malowaniu (nadbudówki + boczne ściany osłon
zbiornikowych / kadłub + pokłady). Czyżby przeważający czynnik w przetargowym
wyborze oferty?
-
będą się nazywały Coś Tam KNUTSEN,
-
powstają w stoczni Hyundai Samho Heavy
Industries, w której Hyundai Heavy
Industries posiada 94,92% udziałów. Wbrew pozorom jednostki z HSHI dość
licznie zawijały już do Świnoujścia: Maran Gas Sparta/_Posidonia/_Apollonia i British
Diamond. AKTUALIZACJA
- 2023 to rok planowanego przekazania ich
do eksploatacji i początku czarteru przez PGNiG,
-
będą miały nominalną pojemność 174 000
m3,
-
będą miały napęd
XDF.
Dwa starawe metanowce Knutsen OAS Shipping były już w Gazoporcie Świnoujście:
[50.], 27.01.2019, Iberica Knutsen, stocznia DSME 2006, spot z USA / SabinePass, 856GWh,
[86.], 05.03.2020, Bilbao Knutsen, Sestao-IZAR 2004, z Trynidad-Tobago / Point Fortin,
838GWh.
Są
to dwie
najmniejsze dostawy (całościowe) odebrane przez Terminal Świnoujście.
Do
obsługi całego planowanego importu LNG z USA niezbędnych będzie 8 takich
jednostek.
Co
dalej?
Wacław Sałaban, listopad 2020 roku.
* Każdy z metanowców będzie nominalnie zawijał do
Gazoportu 11-12 razy w roku. Czyli odliczając nietypowości (ewentualne dostawy
reeksportowe, remonty klasowe, awarie, itp.), każda z tych jednostek w trakcie
trwania czarteru odwiedzi Świnoujście > 100-krotnie. Ale nuda obserwacyjna
nastanie!
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,