Stare obserwacje:
nasi pobratymcy z Litwy zawarli
kontrakt z francuskim TOTAL-em na dostawy LNG do Kłajpedy. Kontrakt opiewa, na początek, na
dwie dostawy w drugiej połowie 2019 roku. Pierwszą dostawę zrealizował
metanowiec Stena
Clear Sky w dniach 17-18.09.2019
roku. Druga jest oczekiwana w dniach 24-28.12. Czym?
Przypominam, francuski TOTAL jest
współudziałowcem projektu Jamal LNG. Inspiratorem tego rosyjsko-francuskiego
dealu, w czasie amerykańskiego embarga na m. innymi technologię skraplania gazu
ziemnego, był dyrektor generalny TOTAL-a Christophe
de Margerie, który zginął w wypadku na lotnisku Wnukowo w Moskwie, w dniu 21.10.2014,
w wyniku zderzenia awionetki z ciężarówką-pługiem. Więcej o tym jest w CHRISTOPHE
DE MARGERIE.
Po co to przypominam?
+ 2
przeładunki statek-statek, + 1500 Mm dodatkowej żeglugi.
Dlatego, że przedstawiona
dostawa zrealizowana przez Stena Clear
Sky (armator Stena Bulk) była ładunkiem z francuskiego terminala Montoir, gdzie została w dniu 10.09.
przeładowana statek-statek z metanowca Yamal
Spirit (Teekay), który do Montoir przypłynął z Zeebrugge, gdzie przejął w dniu 05.09. ładunek metodą statek-statek
od …Yamalmax-a Georgiy Brusilow
(Dynagas, 3. jednostka tego armatora z 5 Yamalmax-ów). Jego wypłynięcie po
załadunku z Sabetty nastąpiło 27.08.2019 r.
Marszruta maskująca ładunek? Kolonialni Belgowie i Francuzi zrobili
deal :-) Mały regionalny chichot historii.
Dużo poważniejszy, gdyż
globalny chichot, przestawiłem w starym wpisie: Deal
- mała gazowa Jałta.
Oczami wyobraźni widzę rosyjski
FSRU MARSHAL VASILEVSKIY zacumowany na stałe w Gdańsku (czarter PGNiG) i
regularnie odbierający ładunki z projektu Jamal LNG dostarczane Yamalmax-ami
:-)
To będzie średnio-kalibrowy
chichot. Po tym, gdy My NARODOWYM korkiem ZACZOPUJEMY gazrurkę! :-)
Nowa obserwacja:
znany nam metanowiec Maran Gas Sparta [61. dostawa w dniach
07-08.06.2019], miał znacznie przedłużony rozładunek w walijskim Milford Haven
(dostawa z Trynidadu i Tobago), trwający prawie 5 dób (11.12. h2100 - 16.12.
h1800). Tym spowodował opóźnienia rozładunków kolejnych metanowców z ładunkami
katarskimi:
- Q-Max Al Mafyar z początkowym ETA 10.12.,
- Q-Flex Al Hamla z początkowym ETA 14.12.
Spora wpadka.
Tymczasem Qatargas chwali się, a w tym Katarczycy nie muszą się uczyć i
podciągać w kwestii PR, że ich terminal w Ras Laffan pracuje od początku, od
ponad dziesięciu lat, bezwypadkowo i bez incydentów powodujących opóźnienia
oraz straty czasowe. Co na to Norwegowie, ze swoim terminalem na wyspie
Melkøya? Awarie, wypadki i wstrzymania produkcji w wyniku zagrożenia. :-)
Wacław Sałaban, grudzień 2019 roku.
PS Planowane
na 18.12. zawinięcie GasLog Greece do Świnoujścia zostało opóźnione o jedną
dobę. Prawdopodobnie trudne warunki na Północnym Atlantyku spowolniły żeglugę.
Pasjonuje
mnie obserwacja oczu posła Ozdoby,
robiącego
za tło podczas konferencji jego kolegów:
Kalety,
Jakiego itp. A jest często „ozdobą” ich konferencji :-)
W
modelingu kariery nie zrobi.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz
szarmancko, szczerze, szczodrze, szeroko, szybko, szyderczo,