Data zwinięcia i Nazwa jednostki Wielkość ładunku w m3
okres rozładunku /liczba zawinięć nominalna|rzeczywista
okres rozładunku /liczba zawinięć nominalna|rzeczywista
01 27-28.10.2014 GOLAR SEAL 160 000
02 23-25.12.2014 ARCTIC AURORA 141 533
03 25.02-2.03.2015 GOLAR SEAL /2 147 813
04 02-03.05. ARCTIC VOYAGER 138 429
05 19-21.07. ARCTIC PRINCESS 140 000
06 08-15.09. GASLOG SALEM 140 000
07 12-17.12.2015 ARCTIC VOYAGER /2 139 549
08 19-21.01.2016 ARCTIC VOYAGER /3 138 371
09 16-18.02. ARCTIC AURORA /2 140 000
10 26-29.02. ARCTIC PRINCESS /2 140 000
11 09-11.03. ARCTIC VOYAGER /4 140 000
12 23-25.03. ARCTIC DISCOVERER 140 000
13 04-06.04. ARCTIC VOYAGER /5 140 000
14 28-29.04. ARCTIC PRINCESS /3 140 000
15 22-23.05. ARCTIC VOYAGER /6 140 000
16 07-09.06. ARCTIC AURORA /3 140 000
17 28-30.06. ARCTIC AURORA /4 140 000
18 26-27.08. ARCTIC VOYAGER /7 140 000
19 31-02.09. ARCTIC DISCOVERER /2 140 000
20 26-27.09. ARCTIC DISCOVERER /3 140 000
21 05-07.11. ARCTIC PRINCESS /4 139 147
22 27-29.11. ARCTIC PRINCESS /5 140 660
23 29-31.12.2016 ARCTIC VOYAGER /8 135 261
02 23-25.12.2014 ARCTIC AURORA 141 533
03 25.02-2.03.2015 GOLAR SEAL /2 147 813
04 02-03.05. ARCTIC VOYAGER 138 429
05 19-21.07. ARCTIC PRINCESS 140 000
06 08-15.09. GASLOG SALEM 140 000
07 12-17.12.2015 ARCTIC VOYAGER /2 139 549
08 19-21.01.2016 ARCTIC VOYAGER /3 138 371
09 16-18.02. ARCTIC AURORA /2 140 000
10 26-29.02. ARCTIC PRINCESS /2 140 000
11 09-11.03. ARCTIC VOYAGER /4 140 000
12 23-25.03. ARCTIC DISCOVERER 140 000
13 04-06.04. ARCTIC VOYAGER /5 140 000
14 28-29.04. ARCTIC PRINCESS /3 140 000
15 22-23.05. ARCTIC VOYAGER /6 140 000
16 07-09.06. ARCTIC AURORA /3 140 000
17 28-30.06. ARCTIC AURORA /4 140 000
18 26-27.08. ARCTIC VOYAGER /7 140 000
19 31-02.09. ARCTIC DISCOVERER /2 140 000
20 26-27.09. ARCTIC DISCOVERER /3 140 000
21 05-07.11. ARCTIC PRINCESS /4 139 147
22 27-29.11. ARCTIC PRINCESS /5 140 660
23 29-31.12.2016 ARCTIC VOYAGER /8 135 261
24 24-25.02.2017 ARCTIC VOYAGER /9 57 526
25 26-28.03. ARCTIC DISCOVERER /4 138 000
26 13-14.04. ARCTIC PRINCESS /6 138 000 LNG z Trynidadu
27 01-02.05. ARCTIC PRINCESS /7 98 000 ładunek częściowy
28 16-17.05. ARCTIC PRINCESS /8 40 000 ładunek częściowy
29 25-27.05. GRACE COSMOS 145 000 LNG z Norwegii
30 06-08.07. ARCTIC DISCOVERER /5 138 000
31 22-23.07. ARCTIC PRINCESS /9 138 000
32 03-04.08. TRINITY ARROW 145 000 LNG z Nigerii
25 26-28.03. ARCTIC DISCOVERER /4 138 000
26 13-14.04. ARCTIC PRINCESS /6 138 000 LNG z Trynidadu
27 01-02.05. ARCTIC PRINCESS /7 98 000 ładunek częściowy
28 16-17.05. ARCTIC PRINCESS /8 40 000 ładunek częściowy
29 25-27.05. GRACE COSMOS 145 000 LNG z Norwegii
30 06-08.07. ARCTIC DISCOVERER /5 138 000
31 22-23.07. ARCTIC PRINCESS /9 138 000
32 03-04.08. TRINITY ARROW 145 000 LNG z Nigerii
33 21-23.08. CLEAN OCEAN 155 000 LNG z USA - Sabine Pass
34 31-01.09. ARCTIC PRINCESS /10 138 000
34 31-01.09. ARCTIC PRINCESS /10 138 000
35 21-22.09. ARCTIC DISCOVERER /6 138 000
36 30-01.10. VALENCIA KNUTSEN 173 000 LNG z USA - reeksport
37 24-27.10. ARCTIC DISCOVERER /7 138 000
38 14-16.12.2017 ARCTIC DISCOVERER /8 138 000
37 24-27.10. ARCTIC DISCOVERER /7 138 000
38 14-16.12.2017 ARCTIC DISCOVERER /8 138 000
39 13-14.03.2018 ARCTIC PRINCESS /11 98 000 ładunek częściowy
40 14-15.04. ARCTIC PRINCESS /12 138 000
41 02-03.05. ARCTIC VOYAGER /10 138 000
42 25-26.05. ARCTIC VOYAGER /11 138 000
43 11-12.06. ARCTIC PRINCESS /13 138 000
44 25-26.07. ARCTIC PRINCESS /14 138 000
45 05-06.09. ARCTIC PRINCESS /15 138 000
46 27-29.09. ARCTIC PRINCESS /16 138 000
47 02-03.11. ARCTIC PRINCESS /17 138 000
48 12-14.12.2018 ARCTIC DISCOVERER /9 138 000
40 14-15.04. ARCTIC PRINCESS /12 138 000
41 02-03.05. ARCTIC VOYAGER /10 138 000
42 25-26.05. ARCTIC VOYAGER /11 138 000
43 11-12.06. ARCTIC PRINCESS /13 138 000
44 25-26.07. ARCTIC PRINCESS /14 138 000
45 05-06.09. ARCTIC PRINCESS /15 138 000
46 27-29.09. ARCTIC PRINCESS /16 138 000
47 02-03.11. ARCTIC PRINCESS /17 138 000
48 12-14.12.2018 ARCTIC DISCOVERER /9 138 000
49 27-30.03.2019 ARCTIC PRINCESS /18 138 000 schładzanie po remoncie
50 17-18.04 ARCTIC PRINCESS /19 138 000 51 06-07.05. ARCTIC PRINCESS /20 138 000
52 20-21.05. ARCTIC AURORA /5 140 000
53 08-10.06. ARCTIC PRINCESS /21 138 000
54 18-19.06. ARCTIC DISCOVERER /10 138 000
55 01-02.07. ARCTIC DISCOVERER /11 138 000
56 21-22.07. NEPTUNE (FSRU) 140 000 LNG z Norwegii
57 31-01.08. ARCTIC AURORA /6 140 000
58 20-21.08. ARCTIC PRINCESS /22 138 000
59 09-11.09. ARCTIC VOYAGER /12 138 000
60 17-18.09. STENA CLEAR SKY 140 000 ład.z Montoir > LNG z Jamal-Sabetta
61 27-28.09. ARCTIC PRINCESS /23 138 000
62 10-13.10. ARCTIC AURORA /7 138 00063 22-23.10. ARCTIC PRINCESS /24 138 000 998. ogółem ładunek z Melkoya
64 05-06.11. ARCTIC VOYAGER /13 138 000
65 15-16.11. ARCTIC DISCOVERER /12 138 000
66 27-28.11. ARCTIC DISCOVERER /13 138 000
67 10-11.12. ARCTIC VOYAGER /14 138 000
68 26-27.12. MARAN GAS APOLLONIA 152 400 LNG z USA - Corpus Christi - Total?
69 07-09.01.2020 ARCTIC VOYAGER /15 138 000
70 06-07.02. ARCTIC VOYAGER /16 138 000
71 24-25.02. ARCTIC VOYAGER /17 138 000
72 05-06.03. ARCTIC DISCOVERER /14 138 000
73 24-25.03. ARCTIC AURORA /8 140 000
74 19-20.04. ARCTIC PRINCESS /25 138 000
75 12-13.05. SESTAO KNUTSEN 125 000 LNG z USA - Freeport/reeksport?
76 23-24.05. ENERGY LIBERTY 155 000 LNG z USA - Sabine Pass
77 03-04.06. ARCTIC DISCOVERER /15 138 000
78 19-20.06. ARCTIC PRINCESS /26 138 000 LNG z USA - Sabine Pass
79 04-05.07. ARCTIC AURORA /9 140 000
80 18-20.07. ARCTIC PRINCESS /27 138 000
81 29-31.07. ARCTIC AURORA /10 140 000
82 30-31.08. ARCTIC AURORA /11 140 000
83 14-15.09. ARCTIC PRINCESS /28 138 000
84 08-10.10. ARCTIC AURORA /12 140 000 LNG z USA - Freeport
85 21-22.10. ARCTIC PRINCESS /29 138 000 LNG z USA - Corpus Christi
86 10-11.11. ARCTIC DISCOVERER /16 138 000 LNG z USA - Sabine Pass
87 02-03.12. BW LILAC 155 000 LNG z USA - Hackberry
88 16-17.12.2020 ARCTIC VOYAGER /18 138 000 LNG z USA - Savannah
89 02-03.01.2021 POINT FORTIN 145 000 LNG z USA - Hackberry
90 19-2?.01. ARCTIC VOYAGER /19 138 000 LNG z USA - Sabine Pass
91 08-09.02. 138 000
92 20-25.02. 138 000
93 10-11.03. 138 000
94 28-31.03. 138 000
94 28-31.03. 138 000
95 14-15.04. 138 000
96 05-06.05. 138 000
97 21-22.05. 138 000
98 07-08.06. 138 000
99 22-26.06. 138 000
99 22-26.06. 138 000
100 18-19.07. 138 000
101 15-16.08. 138 000
102 06-07.09. 138 000
103 20-25.09. 138 000
roczny plan dostaw obejmuje okres X-IX [dane z 16.11.2020]
roczny plan dostaw obejmuje okres X-IX [dane z 16.11.2020]
Brak informacji, czy wśród dostaw 1-22 były ładunki nienorweskiego LNG?
Kursywą zaznaczone są dane rozbieżne w różnych źródłach.
Kursywą zaznaczone są dane rozbieżne w różnych źródłach.
ARCTIC PRINCESS Leif Hoegh (UK) Limited 29 zawinięć
ARCTIC VOYAGER "K" Line LNG Shipping (UK) Ltd. 18
ARCTIC DISCOVERER "K" Line LNG Shipping (UK) Ltd. 16
ARCTIC AURORA Dynagas Ltd. 12
GOLAR SEAL Golar LNG Limited 2
GASLOG SALEM GasLog Ltd. 1
GRACE COSMOS NYK Line - Nippon Yusen Kaisha 1
TRINITY ARROW "K" Line LNG Shipping (UK) Ltd. 1
CLEAN OCEAN Dynagas Ltd. 1
VALENCIA KNUTSEN Knutsen OAS Shipping 1
NEPTUNE (FSRU) Höegh LNG Partners 1
STENA CLEAR SKY Stena Bulk 1
MARAN GAS APOLLONIA Maran Gas Maritime inc. 1
SESTAO KNUTSEN Knutsen OAS Shipping 1
ENERGY LIBERTY MOL - Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. 1
ARCTIC VOYAGER "K" Line LNG Shipping (UK) Ltd. 18
ARCTIC DISCOVERER "K" Line LNG Shipping (UK) Ltd. 16
ARCTIC AURORA Dynagas Ltd. 12
GOLAR SEAL Golar LNG Limited 2
GASLOG SALEM GasLog Ltd. 1
GRACE COSMOS NYK Line - Nippon Yusen Kaisha 1
TRINITY ARROW "K" Line LNG Shipping (UK) Ltd. 1
CLEAN OCEAN Dynagas Ltd. 1
VALENCIA KNUTSEN Knutsen OAS Shipping 1
NEPTUNE (FSRU) Höegh LNG Partners 1
STENA CLEAR SKY Stena Bulk 1
MARAN GAS APOLLONIA Maran Gas Maritime inc. 1
SESTAO KNUTSEN Knutsen OAS Shipping 1
ENERGY LIBERTY MOL - Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. 1
BW LILAC BW Gas 1
POINT FORTIN MOL - Mitsui O.S.K. Lines, Ltd. 1
Z powyższego zestawienia wynika że 3 zawinięcia były szczególnie interesujące:
OdpowiedzUsuń1. Trinity Arrow 3-4 sierpnia 2017 - jednostka zbudowana przez Koyo Dockyard z japońskiej Mihary. Jeden z zaledwie 3 metanowców z tej stoczni.
2. Neptune 21-22 lipca br. - 2 FSRU burta w burtę, jednak każdy w innej roli!
3. Stena Clear Sky - z uwagi na możliwe pochodzenie ładunku (jeżeli rzeczywiście był to gaz z Sabetty, to prawdziwy chichot losu. Pływający gazoport który w zamyśle miał uniezależnić Litwę od dostaw z Rosji... przyjął gaz rosyjski :)
Niestety, dużo wcześniej zaprzestałem szczegółowej obserwacji logistyki ładunków z Sabetta i nie dysponuję możliwościami technicznymi odtworzenia, czy załadunek STENA CLEAR SKY odbywał się statek-statek (z wykorzystaniem infrastruktury terminala tzn. stanowiska cumownicze + orurowanie) z jednostki dowożącej jamalski LNG(?). Tym bardziej, czy załadunek nastąpił ze zbiornika lądowego reeksportującego rosyjski LNG(?). Przypomnę, TOTAL jest współudziałowcem projektu Yamal LNG. Obecnie jamalski LNG przeważa w obrocie handlowym terminala LNG w Montoir. Media „światowe” nie skomentowały tej inaugurującej dostawy TOTAL > Litwa. Spróbuję nakłonić, pewien podmiot dysponujący możliwościami odtworzenia historii ruchów statków, do porównania czasów pobytu w Montoir STENA CLEAR SKY i około 20-tu rozwozicieli jamalskiego LNG (Yamalmax-y i inne) :-)
UsuńOstatnią tegoroczną dostawę dostarczy Maran Gas Apollonia (ładunek jest z Ingleside koło Corpus Christi, USA).
OdpowiedzUsuńA przede wszystkim - wszystkiego najlepszego z okazji Świąt! :)
Uzupełnione, i dalszy plan dostaw w I półroczu 2020 zaktualizowany :-)
UsuńNawzajem, wyszystkiego najlepszego!
Zupełnie przypadkiem odkryłem że w dniach 12-13 maja w Kłajpedzie był Sestao Knutsen (IMO 9338797). Gdy to piszę, wpływa do Cieśniny Kaletańskiej kierując się na południe. Tylko skąd przywiózł gaz dla litewskiego odbiorcy? Może było to USA? VesselFinder podaje jako Freeport wcześniejszy port. Jakoś mi to zawinięcie umknęło :( może dlatego że w Kłajpedzie ładunki z kierunku innego niż podstawowy są rzadkością, i trudno jest się ich spodziewać. Ostatni zeszłoroczny ładunek (dowieziony przez Maran Gas Apollonia) również wypatrzyłem przypadkowo - i praktycznie w ostatniej chwili przed zawinięciem.
OdpowiedzUsuńBardzo dziękuję - SK uciekł mi, mimo, że co kilka dni sprawdzam, czy COŚ poza planem nie zacumowało do FSRU. Ostatnio sprawdzałem 2 dni temu, czyli tuż po jego wypłynięciu, a wcześniej pewnie tuż przed jego zawinięciem. Inna kwestia, to byłem przekonany, że tę majową dostawę zrealizuje któryś Arctic V/D i to je regularnie obserwuję :-)
UsuńOdstęp czasu (32 doby) pomiędzy wyp. Freeport > wpł. Kłajpeda, też wzbudza moje wątpliwości! Czy to nie jest czasami dostawa od któregoś z terminali europejskich? Sądzę, że w połowie tygodnia będę znał odpowiedź na te nasze wątpliwości - zaraz zredaguję pytanie do zawodowych obserwatorów :-)
Zestawienie zaktualizowane :-)
UsuńCiekawe, czy planowana dostawa "15-16.05. > 140 000" będzie zrealizowana z opóźnieniem?
Spieszę donieść: na stronie https://www.portofklaipeda.lt/planned-calls nie ma w najbliższym czasie spodziewanego AD ani AV ! Więc jest teoretyczna szansa że jeden z "Arctic'ów" zawinie do Świnoujścia.
OdpowiedzUsuńZ kolei już na 23 maja spodziewany jest Energy Liberty (IMO 9736092, bandera japońska) z gazem z Sabine Pass.
Z tego co już zdążyłem poszukać o EL, zbiornikowiec ten jest bardzo ciekawy. Choć jest większy od FSRU Independence (300x49 m vs 294x46 m) to ma mniejszą pojemność (!). Zastosowano w EL nietypowe zbiorniki - pryzmatyczne (tak się to chyba tłumaczy na język polski) technologii japońskiej firmy IHI. Energy Liberty zbudowano w japońskiej stoczni Japan Marine United Corp. (JMU) w miejscowości Tsu (prefektura Mie). Więcej o zbiornikach IHI: https://www.motorship.com/news101/lng/new-incarnation-of-japanese-lng-system
A wracając do Sestao Knutsen - powstał w tej samej stoczni co i Bilbao Knutsen znany ze Świnoujścia, tylko 3 lata później niż ten drugi. Więcej o SK: http://www.lanaval.es/archivos/201205/sestao-knutsen_nb331.pdf?1
EL jest w połowie drogi pomiędzy Nową Fundlandią - Irlandią (poz.sat.), płynie podobnie jak Cool Runner, tzn. ominie Szkocję PB, ale płynie z ekonomiczną prędkością. Zaraz uzupełnię zestawienie :-)
UsuńTutaj: www.shipspotting.com/gallery/search.php?query=Sestao+Knutsen&x=33&y=9
Usuńjest 5 zdjęć z pobytu SK w Kłajpedzie :-)
07.05. został zaktualizowany plan dostaw do Kłajpedy (do końca IX 2020):
Usuń[ www.kn.lt/uploads/files/dir97/dir4/13_0.php ]
:-)
Jest wyżej: "Odstęp czasu (32 doby) pomiędzy wyp. Freeport > wpł. Kłajpeda, też wzbudza moje wątpliwości! Czy to nie jest czasami dostawa od któregoś z terminali europejskich? Sądzę, że w połowie tygodnia będę znał odpowiedź na te nasze wątpliwości - zaraz zredaguję pytanie do zawodowych obserwatorów :-)".
OdpowiedzUsuńMam potwierdzenie, że Sestao Knutsen dostarczył ładunek z Freeport do Kłajpedy.
Natomiast powody przedłużonej czasowo podróży opiszę lada moment w stosownym wpisie :-)
Najprawdopodobniej Energy Liberty - czekający na redzie gdy to piszę - dostarczył spot: https://www.vesselfinder.com/news/18218-Klaipeda-LNG-Terminal-Is-An-Established-Player-In-the-Global-Market
OdpowiedzUsuńArtykuł OK, poza: "This is the third LNG cargo from the US and the fifth cargo in total for this year."??? :-)
UsuńUpierdliwa ciekawostka: mam abonament w VF i jestem non-stop zalogowany, ale jest tego pewna konsekwencja: artykuły (ich linki) dla zalogowanych SĄ NIEDOSTĘPNE. Zgłaszałem adminom VF ten problem - ich odpowiedź: NIE DA SIĘ!
Jest aktualizacja harmonogramu zawinięć do Kłajpedy - dostawę 5 czerwca dostarczy Arctic Discoverer.
OdpowiedzUsuńDzięki ^
UsuńOstatnią dostawę w 2020 r. dostarczy metanowiec Point Fortin (IMO 9375721, ex GDF Suez Point Fortin), z ładunkiem z USA (Hackberry).
OdpowiedzUsuńTradycyjnie dziękuję za wyśledzenie.
UsuńDrugą dużą dostawę w 2021 zrealizuje Arctic Voyager - jest obecnie pod załadunkiem w Sabine Pass, a w AIS ogłasza "LTKLA ETA 19.01"
OdpowiedzUsuń