Katarski import LNG do Europy w małym stopniu poniósł konsekwencje zaszpuntowania Kanału Sueskiego. Mogło być gorzej, np. w sytuacji blokady na początku marca lub obecnie.
Postój
na redzie Suezu w drodze z ładunkiem:
Rasheeda 23.03./30.03. [planowana
data przeprawy kanałem / faktyczna data przeprawy] - najdotkliwiej trafiony, miał popłynąć w konwoju
ze sprawcą zaszpuntowania -cały tydzień opóźnienia dostawy do Milford Haven.
Zmiana
marszruty na dookoła Afryki:
Al Mafyar zawrócony z Zatoki Adeńskiej, głosi postój przy
Port Elizabeth, docelowo Milford Haven(?).
Al Samriya zmiana kursu SW→S przy wybrzeżu Omanu na M.Arabskim.
Trawersuje Przyl. Igielny, głosi w AIS ogólnie Europa.
Czy opóźnienie
tych 3 Q-Max spowoduje u Brytoli okresowy brak ciepłej wody w kranie?
Postój
na redzie Port Said w powrotnej drodze pod balastem:
Al Sadd 27.03./01.04.
[planowana data przeprawy kanałem /
faktyczna data przeprawy]
Al Sheehaniya 28.03./02.04.
Al Aamriya 29.03./03.04.
Lijmiliya 29.03./02.04.
Al Rekayyat 30.03./03.04.
Popłynęły
w drogę powrotną dookoła Afryki:
Al Bahiya zawrócił zza Morza Alborańskiego (26.03.).
Al Nuaman zawrócił aż sprzed Malty (26.03.). Najbardziej
zaskakująca zmiana!
Shagra po rozładunku w Milford Haven popłynął
bezpośrednio dookoła Afryki.
Podsumowanie:
-
Katar / Qatargas / Nakilat + wspólnicy zaliczyli opóźnienie 11 jednostek. W tym 6 oczekujących na
redach o 4-5 i 7 dób, oraz 5 okrążających Afrykę w obu kierunkach.
-
Egipt / Zarząd Kanału Sueskiego (Suez Canal Authority) utracili 5 opłat kanałowych.
Na 11 jednostek, tylko 3 Q-Max były z ładunkiem. Pozostałe 2 Q-Max i 6 Q-Flex były pod balastem.
Wacław Sałaban, kwiecień 2021 roku.
Waldemar Bonkowski
[Wikipedia - sugeruję się zapoznać]
AL GHARIYA w DK SKA 6.04.21
OdpowiedzUsuńSygnalizuje 16.04.21 DK SKA. Będąc teraz w Kanale Sueskim musiałby przez 10 dni dopłynąć do Skagen. Mało prawdopodobne.
UsuńCofam zastrzeżenie, że może nie zdążyć. Może zdążyć przy średniej prędkości ok. 16 knt.
Usuńciekawe gdzie jest błąd: w dacie , czy w miejscu -bo raczej nie w obydwu
OdpowiedzUsuńAle ja w Marine Traffic takiego błędu nie widzę.
UsuńJa zasugerowałem się Twoim komentarzem bez jakichkolwiek wyliczeń to tylko moje "zjedzenie" '1' w dacie
OdpowiedzUsuńPrzyjmuję 50% błędu na swój garb.
UsuńGdy się człowiek śpieszy to się diabeł cieszy.
Dziękuję. Zaktualizowane. Al Ghariya zaliczył dobę poślizgu w oczekiwaniu na wejście do Kanału. Będzie okresowo płynął 20w. Tak jak Al Hamla uprzednio.
OdpowiedzUsuń